چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: طلاب جوانی که امروز در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند می‌توانند در جای جای عالم به تبلیغ امور دینی بپردازند و یقینا اثرات و برکات همه این اقدامات شامل مدیران، معلمان و اساتید آن‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه آذربایجان‌غربی ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: همه طلاب و روحانیون و علمای اسلام مدیون مکتب امام صادق(ع) هستند و باید مقام شامخ این امام بزرگوار به خوبی معرفی شده و جایگاه والای علمی و فقهی حضرت در میان مردم به وبه خوبی تبیین شود.

وی در ادامه به اهمیت کار تبلیغ علوم دینی اشاره کرد و گفت: برترین شغل از دیدگاه اسلام و آموزه‌های دینی تعلیم و تربیت انسان است و بدین سبب انبیا و ائمه معصومین(ع) از طرف خداوند متعال وظیفه معلمی و تربیت انسان‌ها را بر عهده داشتند، فلذا پذیرش تربیت طلبه‌های جوان یکی از بالاترین الطاف الهی و با ارزش‌ترین شغل‌هایی است که می‌توان در آن مشغول شد و به همین خاطر باید قدر کاری که مدیران مدارس علمیه انجام می‌دهند، را بدانید و در مسیر انجام هر چه بهتر این مسئولیت قدم بردارند.

امام جمعه ارومیه به برکات تربیت مبلغین دینی در گستره جهانی اشاره کرد و افزود: طلاب جوانی که امروز در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند می‌توانند در جای جای عالم به تبلیغ امور دینی بپردازند و یقینا اثرات و برکات همه این اقدامات شامل مدیران، معلمان و اساتید آن‌ها نیز خواهد بود، فلذا قدر کاری که در حوزه صورت می‌گیرد باید دانسته شود و در مسیر تعالی حوزه‌های علمیه از روش‌های جدید استفاده شود.

وی افزود: تربیت علمی و تربیت اخلاقی دو رکن اساسی است و مدیران مدارس باید نسبت به این دو نکته همت ویژه‌ای داشته باشند و بتوانند طلاب علوم دینی را در این دو حوزه به خوبی تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود بر ضرورت خودسازی فردی مدیران اشاره کرد و افزود: بزرگوارانی که مسئولیت مدیریت مدارس علمیه را بر عهده دارند باید از خودسازی و تقویت علمی و اخلاقی خود، غفلت نکنند تا بتوانند اثرگذاری مناسبی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی به ارائه گزارش عملکرد حوزه استان در ایام شیوع ویروس کرونا پرداخت.

در پایان این جلسه از اقدامات جهادی مدیر حوزه علمیه خوی در مناطق زلزله زده قطور قدردانی شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha