دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
دوره نقاله خوانی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان از برگزاری دوره نقاله خوانی در این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، شهرزاد خرازی از برگزاری دوره آموزش نقاله خوانی و روایتگری برای نوجوانان با تدریس آقای احمد لطفیان بهار، نویسنده و کارگردان نمایش "گل باغ رمضان، حبیب دل‌ها" در ایام تابستان، در این مدرسه خبر داد.

وی ادامه داد: نقالی یا افسانه گویی ایرانی از دیرباز در فرهنگ ما وجود  داشته و نقالی یک نوع هنر نمایشی و دراماتیک و از اصیل‌ترین هنرهای نمایشی ایرانی است که هنرمند،  با استفاده از حرکات دست، چهره و اشاره با پرده نقاشی یا عکس ، داستان‌های حماسی و یا مذهبی را تعریف می‌کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان به هدف این دوره اشاره کرد و گفت: آشنایی با آثار حماسی - ملی کشور و رسم و آیین پهلوانی و جوانمردی و ارزش های والای آن و نیز تقویت آداب سخنوری و توانمند شدن جوانان و نوجوانان در این فن و زنده نگه داشتن هنر نقالی و روایتگری از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی با اشاره به استقبال خوب نوجوانان از این دوره، افزود: این دوره شامل آموزش روایتگری و نقل حماسی مذهبی  داستان‌ها و وقایع تاریخی و روایات منسوب به امامان معصوم(ع) مانند نبردهای حضرت امیرالمومنین (ع) و حمزه سیدالشهدا، وقایع عاشورا  و جنگ تحمیلی و ایثارگری های رزمندگان ... است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha