پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده، با بیان اینکه تجربه مطلوب دعای عرفه زمینه را برای اجرای بی‌نقص هیئات مذهبی در محرم فراهم کرده است، گفت: اجرای مطلوب دعای عرفه نوید بخش این مطلب بود که هیئت‌ها و مساجد این آمادگی را دارند تا برای ایام محرم نیز نسبت به رعایت مقررات بهداشتی خوب عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، از برگزاری نشست تخصصی ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در محل استانداری خوزستان در خصوص تنظیم شیوه‌نامه اجرایی و بررسی ابعاد مختلف برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم خبر داد.

وی با تأکید به اهمیت همکاری و هم‌افزایی ادارات، ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی در خصوص مدیریت شرایط شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسمات محرم و صفر اظهارداشت: در خصوص این مسئله برای بخش‌های مختلف اداری و اجرایی در سطح استان ضوابطی تدارک دیده شده که بخشی از این ضوابط مربوط به قبل از فرارسیدن ماه محرم و صفر است که چه اقداماتی صورت گیرد و بخشی مربوط به اجرای ضوابط در شهرهاست و بخش دیگر در خصوص نذورات می‌باشد که به شکل جزئی به آن پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام نبی زاده، گفت: همچنین نکات مهم و کلیدی در مورد رعایت بهداشت محیط، تعیین وظایف هر دستگاه به شکل جداگانه و ضمانت اجرایی مربوط به نحوه انجام دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌ها نیز مشخص گردیده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبی زاده پیرو جلساتی که با رئیس مرکز بهداشت استان و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در موضوع اجرای مراسمات و مناسبت‌های مذهبی و آئینی داشتند، تصریح کرد: طی جلساتی که در این راستا برگزار شد، امید داریم به یک پروتکل بومی، متناسب با زیست‌بوم استان خوزستان برای برگزاری مراسمات دست پیدا کنیم که البته لازم است نکاتی از قبیل رعایت فاصله‌گذاری‌ها، حفظ بهداشت محیط، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلفی که در استان داریم و توجه به مسائل جانبی برگزاری مراسمات عزاداری مورد بررسی جدی قرار گیرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به برگزاری با شکوه دعای عرفه در سطح استان اذعان داشت: به حمدالله دعای عرفه در استان با نظر مثبت و پشتیبانی جناب آقای دکتر ابول نژادیان در شرایط مطلوب و با رعایت مقررات بهداشتی برگزار شد که به واقع آزمون بسیار خوبی بود و در این میان رؤسای ادارات با همکاری فرمانداری‌ها و ائمه جمعه در مکان‌های مشخص شده حاضر و به اجرای این مراسم نظارت داشتند. بنده نیز در برخی از محل‌های برگزار دعای پر فیض عرفه حضور یافته و شاهد انجام این فریضه الهی در چارچوب مورد نظر بوده‌ام.

وی در پایان اظهارداشت: اجرای مطلوب دعای عرفه نوید بخش این مطلب بود که هیئت‌ها و مساجد این آمادگی را دارند تا برای ایام محرم نیز نسبت به رعایت مقررات بهداشتی خوب عمل کنند و امیدواریم در فرصت باقی مانده برای جلسات آتی و تصمیماتی که در جلسات گذشته گرفته شده دستورالعملی را تنظیم و مطابق با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاع‌رسانی نماییم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha