پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام  کریم خانمحمدی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: برای دست یابی به اهداف مدنظر در رشد و تحول اقتصادی لازم است که کار و تلاش خستگی ناپذیر به شاخصه و مؤلفه مهمی در فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت چهاردهم آبان ماه، روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: یکی از ایرادات وارد به فرهنگ عمومی ما این است که متأسفانه تا حدودی در این سال ها، کسلی و تنبلی و خمودگی در جامعه رواج پیدا کرده، چه آن که دست کم در میان بخشی از مردم و نسل جوان، نشانه های این روحیه وجود دارد.

وی افزود: به همین خاطر به نظر می رسد که به شکل نسبی، فرهنگ تولید و تلاش در جامعه تضعیف و کمرنگ شده و حال آن که چنانچه واقعاً می خواهیم یک کشور تولیدی و موفق در عرصه اقتصاد باشیم که به تولید و توان خود تکیه دارد، می بایست پیش از هر چیز به ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ اهتمام بورزیم.

این کارشناس و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: دقیقاً در همین جاست که ارتباط تنگاتنگ مقولات اقتصادی با فرهنگ مشخص می گردد و ما باید به موازات تلاش اقتصادی بر روی مباحث فرهنگی به خصوص فرهنگ عمومی سرمایه گذاری خاصی انجام دهیم و در این راستا از ظرفیت ابزار هنر و رسانه، نهایت استفاده را ببریم.

وی یادآور شد: حقیقت آن است که ارزیابی ما از فرهنگ عمومی کشور نشان می دهد که ما در این زمینه آن طور که باید و شاید در وضع مطلوبی بسر نمی بریم که شاهد مثالش را در آمارهای مربوط به میزان کار مفید همچنین روحیه کار و تلاش مضاعف در جامعه می توان ملاحظه نمود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha