پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حمیدرضا مطهری

حوزه/ مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: بی شک جوانان نخبه، مؤمن و انقلابی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: در حالی وارد چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی شده ایم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت باور، اندیشه و روحیه انقلابی در سطح جامعه هستیم.

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، تقویت همین روحیه انقلابی و نیز تقویت امید به آینده است چه آن که در سایه امید است که می توان به ترویج روحیه انقلابی همت گماشت و به این وسیله زمینه رشد و تعالی کشور در ابعاد و عرصه های مختلف را فراهم کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: با توجه به هدف دشمن در راستای پمپاژ یأس و نومیدی در میان مردم به خصوص نسل جوان، جهاد اُمیدآفرینی یکی از مهم ترین ضرورت های حال حاضر کشور به شمار می رود.

وی افزود: طبعاً وقتی در جامعه به خصوص در بین نسل جوان، اُمید نباشد، حرکت رو به سمت آینده و به سمت پیشرفت و ترقی به شدت کند و بلکه متوقف می شود و حال آن که در سایه امید و نشاط میان جوانان، حرکت به سمت اهداف مدنظر، شتاب مطلوبی پیدا می کند.

پژوهشگر حوزه علمیه قم همچنین ادامه داد: نیروی محرکه جامعه همین امید است که می تواند آینده ساز و تمدن ساز باشد و این امید است که می تواند باعث ایجاد جامعه پویا شده و زیربنای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد و لذا این که رهبری معظم بر لزوم امید و تقویت آن تأکید می کنند به این خاطر است.

وی گفت: بی شک یک بخش مهمی از این مساله به مدیران برمی گردد که باید جامعه را امیدوار و رو به جلو نگه دارند، کما این که نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه نیز باید حس امید به آینده را در جامعه زنده نگه دارند و نگذارند که با ایجاد نااُمیدی و گسترش آن، هدف دشمن محقق گردد.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری در خاتمه سخنان خود با اشاره به این که در این راستا نباید صرفاً به حرف و شعار و برپایی سمینار و همایش اکتفا کرد، افزود: ما در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری نیازمند اجرای این مساله هستیم چه آن که اگر این شعارها محقق شود، در سال های پیش رو، جامعه ای متفاوت و متحول در ابعاد علمی، فکری، اقتصادی و معنوی خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha