پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / تجلیل از آیت الله حسینی بوشهری در اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی

حوزه/ رئیس شورایعالی جامعه مدرسین با انتقاد از برخی بی تدبیری هایی که صورت گرفته، گفت: اگر از ابتدا یک تصمیم درستی گرفته می شد، ما الآن با این مشکلات مواجهه نمی شدیم که یک تعطیلاتی برای نوروز داشته باشیم و یک تعطیلات هم برای کسب و کار، بعد از نوروز داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیر عامل شهرک های صنعتی استان قم، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد، اظهار داشت: مسئولیت شما بسیار سنگین است چون حضور شما در شهر کریمه اهل بیت(علیهم السلام) یک فرصت طلایی برای شماست که تنها درگیر کار و تولید و امثال ذلک نباشید، بلکه از این فضای معنوی به برکت مرقد کریمه اهل بیت(علیهم السلام) بتوانید کسب فیض کنید.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(علیه السلام) که می فرماید:« من اصلح ما بینه و بین الله، اصلح الله ما بینه و بین الناس» گفت: هر چه توجهات انسان به خداوند بیشتر باشد، قطعا توفیقاتش در مقام عمل هم بیشتر خواهد بود.

دبیرشورایعالی حوزه های علمیه افزود: اگر چه قم به شهر زیارتی و شهر علم و مراجع شناخته می شود اما این معنایش این نیست که ما شهر قم را شهری بدون اشتغال، تولید، تلاش و فعالیت نگه داریم.

وی بیکاری را آفت جامعه دانسته و گفت: بیکاری معضل هر جامعه ای است که باعث صدمه به معیشت مردم می شود و اگر معیشت صدمه ببیند، ممکن است به ایمان آنها لطمه وارد کند.

آیت الله حسینی بوشهری کار، تلاش و فعالیت را از نگاه اسلام یک کار ارزشمند دانسته و اظهار داشت: قم باید به عنوان یک الگو برای شهرهای دیگر قرار بگیرد و مردم این شهر احساس کنند که در شهری زندگی می کنند که هم از فیوضات معنوی برخوردار هستند و هم مشغول به کاری می باشند.

امام جمعه قم با انتقاد از برخی بی تدبیری هایی که صورت گرفته، گفت: اگر از ابتدا یک تصمیم درستی گرفته می شد، ما الآن با این مشکلات مواجهه نمی شدیم که یک تعطیلاتی برای نوروز داشته باشیم و یک تعطیلات هم برای کسب و کار، بعد از نوروز داشته باشیم.

 آیت الله حسینی بوشهری رابطه بین علم و صنعت با دین را یک رابطه عمیق دانسته و گفت: دشمنان ما همیشه می گویند اگر می خواهید پیشرفت کنید باید از دین فاصله بگیرید و ما می گوییم دین خودش مروج پیشرفت می باشد.

رئیس شورایعالی جامعه مدرسین عدم مهارت های لازم جوانان را یکی از دلایل بیکاری شمرده و اظهار داشت: یکی از دلایل بیکاری عدم آشنایی و نداشتن مهارت کافی فرد با حرفه و شغل مورد نظر می باشد.

وی راه حل این مشکل را مهارت افزایی دانسته و گفت: اگر شما بتوانید یک مجموعه ای را راه اندازی کنید و مهارت هایی را که هرکس لازم است داشته باشد را آموزش دهید، در آن صورت جوانان می توانند در آنجا مشغول کار بشوند.
گفتنی است: در ابتدای این دیدار مهندس میثاقی مدیر عامل شهرک های صنعتی استان قم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود گفت: یکی از برنامه های ما فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد می باشد و دراین زمینه ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی(قدس سره) مبلغ 400 میلیارد تومان را به این امر اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha