چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
راستین

حوزه/ مدیر باشگاه و کارگاه‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: فستیوال فجر اگر می‌خواهد کار انقلابی انجام دهد، باید مروّج انقلاب باشد نه مبلّغ آن.

شادمهر راستین؛ فیلمنامه‌نویس سینما و مدیر باشگاه و کارگاه‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  درباره کارکرد سیاسی این جشنواره اظهار کرد: جشنواره به نظرم بهترین محل برای مکالمه‌های فرهنگی است که در آن کمترین دعوا رخ می‌دهد، برای همین از این عرصه می‌توان استفاده کرد تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود از جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان ابزاری برای تبلیغ انقلاب اسلامی بهره برد؟ گفت: وقتی فستیوال‌ها تبلیغاتی می‌شوند یعنی دارند محصولی تبلیغاتی که قابل خریداری است را تبلیغ می کنند. این اتفاق نیز معمولاً با پایین آوردن سطح کیفیت آن چیزی که تبلیغ می‌شود همراه است. با این توضیح توقع تبلیغ موضوعات چون انقلاب در جشنواره به نظرم صحیح نیست، اما انتظار می‌رود به واسطه فستیوال‌ها بتوان انقلاب را ترویج کرد.

راستین در پایان گفت: از نگاه من تبلیغ منجر به فروش می‌شود، اما ترویج همراهی و همدلی را سبب خواهد شد. لازم به ذکر است جشنواره‌ها قادرند تا موضوعات را در قالب اخلاقیّات مد نظر قرار دهند. نکته‌ای که امام (ره) با آن اشاره کردند و فرمودند انقلاب به انسان شأن و ارزش داد، پس اگر ارزش‌های اخلاقی را بتوانیم به درستی در فستیوال جهانی فجر نشان دهیم در حقیقت انقلاب اسلامی را تبلیغ کرده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha