یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تورم

حوزه/ مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی بعد از بحث و بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان نیز ایراداتی را به آن وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام محمدجواد محقق‌نیا،پیرامون مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی و ایرادات شورای نگهبان بر این مصوبه گفت: با توجه به تورم ۵۰ درصدی امسال، حتی اگر شورای نگهبان هم بر این مصوبه ایراد نمی گرفت، عملا  اجرای آن کان لم یکن بوده و مردم احساس نمی کردند که با این مصوبه، پول آنها با ثبات شده باشد.

وی که به نمایندگی از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: باید کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این شرط را بگذارد که بانک مرکزی زمانی این مصوبه را اجرایی کند که حداقل برای یک سال تورم یک رقمی و شرایط اقتصادی کشور نیز تثبیت شده باشد.

حجت الاسلام محقق نیا اضافه کرد: البته چون این مصوبه به شورای نگهبان رفته و دوباره ایراداتی بر آن وارد شده و ممکن است در کمیسیون دوباره به بحث گذاشته نشود ولی هیات رئیسه  می تواند این قید را اضافه کند، حتی خود مصوبه بگذارد.

مشاور علمی نظام پولی و بانکی  مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی بعد از بحث و بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان نیز ایراداتی را به آن وارد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha