جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
استاد فیاضی

حوزه/ بیانات و نوشته های مرحوم آیت الله مصباح یزدی آن قدر نورانی، محکم و فاخر است که تاثیر خاص خود را خواهد داشت. چه بسیار خوب است که با مطالعه آثار ایشان، خود را در دامن این عالم ربانی بیندازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد فیاضی در دیدار اعضای کانون فرهنگی تبلیغی «تمدن نوین» پیرامون نخستین دوره طرح مطالعاتی آثار مرحوم آیت الله مصباح یزدی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: کسی که از علما استقبال کند، از من استقبال کرده است، و کسی که به زیارت علما برود، به زیارت من آمده است. و هر کسی که با علما همنشین شود با من همنشین شده، و کسی که با من همنشین شود، گویا که با خدای من همنشین شده است.

وی با بیان این که آیت الله مصباح به حق یکی از مصادیق عالمی بود که در روایات ما آمده است با اشاره به روایت «یَعنِی بِالْعُلَمَاءِ مَنْ صَدَّقَ فِعْلُهُ قَوْلَهُ، وَ مَنْ لَمْ یُصَدِّقْ فِعْلُهُ قَوْلَهُ فَلَیْسَ بِعَالِمٍ» گفت: آیت الله مصباح شخصیتی بودند که به آن چیزی که می دانستند با جدیت و مراقبت شدید عمل می کردند، لذا ایشان از مصادیق بارز وروشن علما بودند و هستند و خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، پیرامون بهره‌مندی از کلمات نورانی آیت الله مصباح بیان داشت: اگر ما از مجالست با ایشان و زیارت شان محروم شده ایم چه قدر خوب است که خود را از کلمات نورانی ایشان محروم نسازیم. کلماتی که با جرأت می توان ،همه استفاده شده از قرآن و روایات هست.

وی ادامه داد:ایشان مقید بودند سخنی بگویند که برای آن حجتی از قرآن و روایات  داشته باشند. پس محتوای کلمات ایشان محتوایی غنی، دقیق و فخیم است؛ زیرا آن چیزی که در بیانات ایشان است، بیانات خدا و رسول اکرم (ص) و اهل بیت طاهرینشان (ع) است. علاوه بر این، گوینده مطالب کسی است که نورانیت او را احاطه کرده و سخنانش به علت نورانیت شخصیتش تاثیر عمیقی بر نفوس مستعده دارد.

مدیر مرکز تخصصی فلسفه‌ اسلامی حوزه علمیه، خاطر نشان کرد: رسول اکرم(ص) در این باره فرموده اند«الکلمة اذا خرجت من القلب دخلت فی القلب و اذا خرجت من اللسان لم یتجاوز الآذان»، نصیحت و خیر خواهی و بیان مطالبی که موعظه هست اگر از قلب شخص برآید بر دل ها می نشیند و اگر از صرف زبان باشد از گوش تجاوز نمی کند». یعنی به قلب و فطرت و درون افراد راه نفوذ ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: نوشته های حضرت استاد، یا قلم ایشان و یا بیانات ایشان است که به نگارش در آمده است. به همین دلیل یکی از توفیقات الهی آن است که انسان بیشترین استفاده را از نوشته های ایشان بکند، و سعی کند نوشته های ایشان را محور کار و برنامه خود قرار دهد. نسبت به بعضی از نوشته های ایشان نمی‌توان به یک بار مطالعه اکتفا کرد و پس از خواندن مرتبه‌ی نخست، تازه عطشی در جان انسان پدید می آید که او را وادار به خواندن دوباره و حتی  سه باره  نوشته های آیت الله مصباح می کند تا سرمشق زندگی انسان شود.

وی در ادامه نسبت به ضرورت مطالعه آثار آیت الله مصباح یزدی اشاره نمود و گفت: بیانات و نوشته های ایشان بحمدالله آن قدر نورانی، محکم و فاخر است که تاثیر خاص خود را خواهد داشت. چه بسیار خوب است که با مطالعه آثار ایشان، خود را در دامن این عالم ربانی بیندازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha