سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و السملمین قریشی با بیان این که وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و استفاده از ظرفیت های ملی برای پیشرفت استان است، گفت: نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران استانی دخالت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم اهمیت دادن به مسئله جمعیت، اظهار داشت: کاهش جمعیت موجب نگرانی رهبر انقلاب شده است و این مسئله کشور را تهدید می کند و طرحی که به عنوان جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هر چند دیر، در مجلس تصویب شد باید با حمایت مسئولین تقویت و اجرا شود.

وی اضافه کرد: در دنیا بیش از ۶۰ کشور به فکر جوان سازی مردمشان هستند. در کشور ما رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی جمعیت را ابلاغ کردند و لازمه طرح مصوب مجلس اهتمام مسئولین فرهنگی و اجرایی کشور بر مسئله جمعیت است و اگر تا هشت سال دیگر چاره اندیشی صورت نگیرد با یک بحران جمعیتی مواجه خواهیم بود و نیاز جدی به فرهنگ سازی و اجرای صحیح قوانین داریم.

امام جمعه ارومیه با بیان این که برخی کشورها با بحران جمعیتی مواجه هستند، گفت: پیامبر اسلام(ص) به ازدواج و داشتن نسل زیاد تاکید دارند و برخی ها به خاطر مسائل جمعیتی به فرزندآوری روی نمی آورند یا برخی ها به سقط جنین روی می آورند و این کار قتل حساب می شود و لذا باید همه به مسئله تکثیر نسل ورود کنند و خیرین و متمولین در این مسئله به صورت جدی وارد عرصه شوند

وی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی، افزود: آمار مطالعه و کتابخوانی در جامعه کاهش پیدا کرده است و رهبر انقلاب از کتاب خوانی به یک واجب دینی تعبیر می کند و دین مبین اسلام بیش از ادیان دیگر به کتابخوانی تاکید کرده است و معجزه جاوید رسول خدا هم کتاب است و خداوند به قلم قسم یاد کرده است و باید در جامعه اسلامی برای این مسئله اهمیت داده شود و با حمایت از ناشرین و برداشتن موانع آن لازم و ضروی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: نمایندگان مجلس، خصوصا نمایندگان آذربایجان غربی به جای صرف کردن وقت خود برای دخالت در عزل و نصب ها از ظرفیت های ملی در استان استفاده کرده و موجب تقویت آذربایجان غربی شوند و استاندار محترم هم باید از افراد دلسوز و تلاشگر در مسئولیت ها استفاده کند.

وی گفت: مکرر کارمندان همیاری استان از من درخواست کرده اند که این مسئله را مطرح کنم و ده ماه است آن ها حقوق دریافت نکرده اند و استاندار سریعا این مسئله را حل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha