چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 990441
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین اسماعیل پور

حوزه/  حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین اسماعیل پور، مدیر مدرسه علمیه اقدمیه شهرضا دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامحسین اسماعیل پور، مدیر مدرسه علمیه اقدمیه شهرضا، پس از عمری مجاهدت تبلیغی و علمی و تربیت طلاب، دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

مراسم وداع با آن مرحوم دقایقی قبل در مدرسه علمیه اقدمیه شهرضا برگزار شد و مراسم ترحیم سه شنبه ۲۵ آبان از ساعت ۹ الی۱۱ صبح در بیت العباس شهرضا برگزار خواهد شد.

این عالم خدوم در سابقه ۴۵ سال مدیریت و تدریس و تولیت حوزه علمیه اقدمیه شهرضا به پرورش طلاب پرداخت و با ساخت ده‌ها مسجد و کمک رسانی به نیازمندان، محل رجوع عامه مردم در رفع گرفتاری ها و ایجاد مسالمت بود.

در تمامی ایام اعیاد و وفات ها، بدون وقفه و تعطیلی خادم آستان مقدس ائمه طاهرین علیهم السلام بود و مجالس وعظ و مدح برگزار می کرد.

زندگی نامه آن مرحوم:

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامحسین اسماعیلپور ۲۲ مهرماه ۱۳۲۲ در شهرضا متولد شد. پس از تحصیلات دبیرستان در زادگاه خویش به علوم حوزوی روی آورد و کنار اساتیدی چون آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی اسماعیل پور و آیت الله حاج شیخ عبدالرحیم ملکیان و دکتر حاج سید محمد مدرس(ره) دروس فقه و اصول را فرا گرفت. ایشان از سال۱۳۴۲ همراه با دوستان و طلبه های مبارز، فعالیت های انقلابی و مذهبی خود را همزمان با مدیریت مدرسه علمیه اقدمیه شهرضا آغاز کرد و در پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم طاغوت نقش به سزایی داشت.

ساخت بیش از سی مسجد در شهر و جاده و شهرکها و بازسازی آنها و مدیریت حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) که اکنون مدرسه علمیه اقدمیه است، همکاری با بسیج در تمامی پایگاههای شهر و روستا، حدود چهار سال دبیری ستاد اقامه نماز و عضو هئیت امنای تعدادی از مساجد شهرضا از جمله فعالیتهای فرهنگی است که آن مرحوم در عمر با خیر و برکت خود انجام داد.

آن مرحوم همراه برخی دیگر از طلاب و روحانیون شهرضایی در جبهه های جنگ تحمیلی به ویژه در عملیات کربلای۴ شرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامحسین اسماعیل پور بیش از چهل سال در مسجد حضرت حجت(عج) شهرضا به تبلیغ، مشاوره و... مشغول بود، سرانجام یکشنبه۲۳ آبان ۱۴۰۰برابر با ۸ ربیع الثانی ۱۴۴۴ به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha