شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
سیاه‌پوشی حرم حضرت معصومه

حوزه/ محمدلو گفت: امام رضا (ع) ماموریت مهم و حسّاس افشای چهره منافقانه مامون عباسی را با ارسال آن نامه سرّی، به خواهر دانشمند، فرهیخته و شجاع خود واگذار کرد تا زینب وار به میان شیعیان برود و  برخی ذهنیت های خطرناکی که در ذهن قاطبه شیعیان شکل می گرفت را با سخنان بلیغ خویش اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به فضائل حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در روایتی از امام صادق (ع) بیان شده است که قم حرم اهل بیت است و تمام شیعیان با شفاعت حضرت معصومه (س) وارد بهشت می شوند. مقام معنوی و علمی حضرت به قدری والا بود که پدر بزرگوارشان از تعبیر " فداها ابوها " استفاده کرده است.

وی با بیان این که در روایات بیان شده است که هر کس از روی معرفت قبر حضرت معصومه (س) را زیارت کند، خداوند بهشت را بر او واجب می کند، افزود: همه القاب حضرت معصومه (س) دارای حکمت و فلسفه است و حضرت به بسیاری از سؤالات شیعان در زمان حیات پدر بزرگوارشان جواب می دادند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: بخشنده و کریمه و عالمه عصر خود بودن، کمک به نیازمندان از مهم ترین خصوصیات حضرت معصومه (س) بود و حضرت دارای مقام عصمت و شفاعت هستند.

وی با بیان این که زیارت نامه حضرت معصومه (س) تنها زیارت نامه غیر معصوم است که از زبان امام بیان شده است، اضافه کرد: همانطور که حضرت زهرا (س) برای دفاع از امام خود به شهادت رسیدند، حضرت معصومه(س) نیز برای یاری امام خود حرکت کرده و در این راه وفات کردند.

محمدلو افزود: امام رضا (ع) ماموریت مهم و حسّاس افشای چهره منافقانه مامون عباسی را با ارسال آن نامه سرّی، به خواهر دانشمند، فرهیخته و شجاع خود واگذار کرد تا زینب وار به میان شیعیان برود و برخی ذهنیت های خطرناکی که در ذهن قاطبه شیعیان شکل می گرفت را با سخنان بلیغ خویش اصلاح کند و قرائن و شواهد زیادی نیز نشان می دهد که سفر یک سفرعادی و صرفاّ برای زیارت برادر نبوده است .

وی افزود: نحوه اطلاع رسانی و فراخوان حضرت معصومه (س) از سوی امام رضا(ع)، ترکیب جمعیتی کاروان و همراهان حضرت، محتوا و ویژگی های ره توشه و تجهیزات سفر، انتخاب مناطق و شهر های شیعه نشین برای مسیر حرکت، محرمانه و مخفیانه صورت گرفتن آن، برخورد خشونت آمیزنظامیان مامون با کاروان چند نفره و تجلیل و سفارش ویژه و غیرعادی ائمه (ع) به بزرگداشت و زیارت حضرت معصومه(س) در مقایسه با سایر امام زادگان نشان از جایگاه والای این حرکت حضرت دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اضافه کرد: کاری که حضرت فاطمه (س) در دفاع از ولایت و حضرت زینب (س) در تبیین نهضت عاشورا انجام دادند، حضرت معصومه (س) در افشای توطئه بنی عباس و در اطاعت از فرمان الهی به انجام رساندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha