پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی گفت: عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود و خدمت به بیماران و رفتار مناسب با آنان نیز عبادت محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، امروز در آیین تجلیل از پرستاران نمونه این شهرستان با بیان اینکه پرستاران ما در ۲ سال اخیر خوش درخشیده‌اند، اظهار داشت: نقش پرستاران و پزشکان دلسوز کشورمان در تقویت روحیه بیماران حتی از اطرافیان و خانواده افراد بستری نیز تاثیرگذارتر است.

وی با تاکید بر اینکه عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود، بیان کرد: خدمت به بیماران و رفتار مناسب با آنان نیز عبادت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، پرستاران را انسان‌هایی ایثارگر خواند و اظهار کرد: ۷۶ پرستار کشور طی دوران شیوع کرونا شهید شدند و در مواردی برخی از آنان به دلیل حجم بالای کار در بیمارستان و حفط سلامت خانواده خود بیش از ۴۰ روز به خانه نرفتند.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: پرستاران نه تنها مراقبت از جسم بیماران را عهده‌دار هستند بلکه در تقویت روحی و مراقبت از روان آنان نیز نقش اساسی ایفا می‌کنند.

سیدعلی موسوی فرماندار مراغه نیز در این آیین بیان کرد: پرستاران ما نقش حضرت زینب(س) در کربلا و روز عاشورا را طی دوران شیوع کرونا ایفا کردند و امروز باید مورد توجه قرار گیرند.

وی رفع مشکلات پرستاران در طول سال و نه فقط در روزهای مصادف با روز پرستار را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: پرستاران در ۲ برهه حساس شامل دفاع مقدس و دوران کرونا ایثارگری کردند و با کمترین امکانات و تلاش‌های شبانه‌روزی خوش درخشیدند.

فرماندار مراغه افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود تا تعرفه‌گذاری کارانه‌های پرستاران اجرایی شود و آنان در بودجه سال آینده به حق و حقوق خود برسند.

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: ۴۵۰ پرستار بخش درمان این دانشکده طی دوران کرونا سخت‌ترین شرایط کاری را تحمل کرده و با کار و تلاش جهادی در مسیر صیانت از سلامت جامعه حرکت کردند.

تنومند به دلسوزی پرستاران و تلاش شبانه‌روزی آنان اشاره و بیان کرد: پرستاران دلسوز این شهرستان حتی در برخی از موارد به بیماران شهرستان‌های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha