پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حبیب الله فرحزاد

حوزه/ کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: قرآن حدود ۹۰ آیه در مورد نماز دارد، اما بیش از ۵۰۰ آیه در مورد احسان و انفاق دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، ظهر امروز در ویژه برنامه رسانه‌ای «به تو از دور سلام» که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و به صورت زنده از شبکه دو سیما منعکس شد، با بیان اینکه هیچ کسی بدون الگو نیست، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌تواند برای ما الگوی مناسبی در زندگی باشد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی و روش کارهای ما باید فاطمی و علوی باشد، عنوان کرد: در روایتی داریم که شیعیان واقعی کسانی هستند که پیرو ما باشند نه فقط حرف ما را بزنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از حضرت زهرا سلام‌الله علیها مبنی بر اینکه ارزش هر انسانی به اندازه همت، آرزو و خواسته‌های اوست، تصریح کرد: ما گاهی قالب دین را مورد نظر قرار می‌دهیم اما به باطل دین توجه نداریم، نماز می‌خوانیم اما از نماز خواندن خود بهره نمی‌بریم یا قرآن می‌خوانیم ولی به آن عشق نمی‌ورزیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا(ص) به اباذر فرمود که من همانطور که یک انسان تشنه آب می‌خورد، نماز می‌خوانم و ما هم برای اینکه بتوانیم به مقام پیامبر نزدیک شویم باید به دنبال تبعیت از ایشان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها نگاه به چهره نورانی پیامبر اسلام(ص) را محبوب‌ترین امور می‌دانستند، گفت: همانطور که ما به آسمان پر ستاره نگاه می‌کنیم و از نظم میان آسمان و زمین به عظمت خداوند متعال می‌رسیم و لذت می‌بریم، حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز از جمال ظاهری و معنوی پیامبر اسلام(ص) لذت می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه کسی با قرآن مأنوس باشد وحشت‌زده نمی‌شود، ادامه داد: بسیاری افراد با دیدن پیامبر اسلام(ص) به دین اسلام گرایش پیدا می‌کردند و امروز هم افرادی که اهل معرفت هستند با قرآن به سمت دین مبین اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه انس با قرآن یکی از دیگر از توصیه‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: بر اساس حدیث برخی قرآن می‌خوانند درحالی‌که قرآن آن‌ها را لعنت می‌کند؛ با وجود اینکه قرائت قرآن نیاز است اما موضوع مهم عامل بودن به قرآن کریم است.

وی انفاق در راه خدا را راهکاری برای نجات انسان دانست و خاطرنشان کرد: انفاق و احسان در راه خداوند از نگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها در کنار قرآن و پیامبر اسلام(ص) قرار گرفته است و تجلی آن در زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها است چراکه ایشان زندگی، مال، جان و عمر خود را وقف خداوند کردند.

کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها پیراهن عروسی خود را انفاق کردند و به پیامبر(ص) گفتند، ما باید آن چیزی که برای خودمان می‌پسندیم را انفاق کنیم، تصریح کرد: در قرآن حدود ۹۰ آیه در مورد نماز داریم اما حدود ۵۰۰ آیه در مورد انفاق، احسان و صدقه داریم که نشان از تاکید خداوند بر انفاق و کمک به نیازمند است.

وی با بیان اینکه دوست‌داران حضرت زهرا سلام‌الله علیها باید دلسوز دیگران باشند، عنوان کرد: اگر هر خانواده در ایران فقط دو درصد از درآمد خود را به فقرا اختصاص دهد دیگر فقیری در کشور نخواهیم داشت؛ اکنون ثروتمندانی داریم که در خارج و داخل به اندازه یک پادشاهی ثروت دارند اما انفاق نمی‌کنند، در حالی‌که اهل‌بیت(ع) لقمه و غذای خود را احسان می‌کردند .

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد از وضعیت معیشتی نامناسب برخی از خانواده‌ها در کشور یاد کرد و گفت: ما نباید فقط به فکر خود باشیم چراکه دنیا امروز فانی است و آنچه برای ما باقی خواهد ماند آخرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha