دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری به رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: این رزمایش هشدار قاطع به یاوه گویی های رژیم صهیونسیتی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک در خطبه های نماز جمعه ضمن بزرگداشت یاد شهیدان به ویژه روحانی مجاهد، شهید آیت‌الله "حسین غفاری" که در ۷ دی‌ماه ۱۳۵۳ در زندان رژیم پهلوی به شهادت رسید و نیز گرامیدشت شهادت حاج حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن که اخیراً به یاران شهیدش پیوست گفت: این شهید از یاران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بود که هنگام رفتن به یمن، حاج قاسم به خانواده او گفته بود که حاج حسن در این سفر به شهادت خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به رزمایش پیامبر اعظم اشاره کرد و گفت: این رزمایش هشدار قاطع به یاوه گویی های رژیم صهیونسیتی بود که اخیراً تهدید کرده بود که به مراکز هسته‌ای ایران حمله می‌کند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم توسط نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و در سواحل بوشهر، هرمزگان و خوزستان اجرا شد.

بصیرت و صبر دو ویژگی مهم برای مواجهه با مسائل اجتماعی و سیاسی است

حجت الاسلام خدری ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: با وجود دو عنصر، صبر و بصیرت، جامعه از فتنه‌ها و آسیب‌ها مصون می‌ماند. امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه‌ی ۱۷۳ نهج‌البلاغه می‌فرماید: بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. یعنی اینکه انسان در غبارآلودگی فتنه‌ها بتواند راه را پیدا کند. این بصیرت در سایه تقوا حاصل می‌شود.

وی بیان داشت: فرقان یعنی قدرت تشخیص راه درست از نادرست و قدرت تشخیص حق از باطل در هنگامه‌های فتنه گون و غبار آلود. باید روز به روز بر تقوای خود بیفزاییم تا در مراحل حساس زندگی و در بحران‌های شدید سیاسی و اجتماعی که انسان بر سر دو راهی سرنوشت ساز قرار می‌گیرد، خداوند به ما فرقان و قوه تشخیص حق و باطل عطا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha