پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ در حال حاضر بیش از ۷۰ خبرنگار مردمی به شکل پراکنده در سطح استان تهران با شبکه پنج سیما همکاری دارند و حضور این فعالان رسانه در حوزه اطلاع رسانی، امید آفرینی، مطالبه گری و... تاثیر بسزایی دارد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، کارگاه آموزشی با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خبرنگاران مردمی شبکه پنج سیما برگزار شد و در این کارگاه آموزشی دکتر محسن ساری "مدیر پخش شبکه پنج، دکتر مرتضی عمادی "مدیر گروه تهران شهروندی"، مصطفی جعفر یحیی"مدیر روابط عمومی" و جمعی از خبرنگاران مردمی نیز حضور داشتند.
در این نشست دکتر ساری مدیر پخش شبکه پنج سیما، ضرورت رعایت ضوابط و استانداردهای حداقلی برای پخش برنامه‌های تلویزیونی را تشریح کرد و افزود: در تهیه گزارش‌های موبایلی همواره به شاخص‌های هنری و فنی نیز عنایت ویژه داشته باشید.

ساری ضمن تاکید به انتخاب سوژه نو و جدید برای تهیه گزارش‌های مردمی، به نگاه و رویکرد رسانه‌ای مناسب برای تهیه گزارش‌های مردمی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ظرفیت و خلاقیت‌های این گروه از خبرنگاران مردمی بالا و فراگیر است، می‌توانند رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و حتی نیازها و دغدغه‌های مردمی را به خوبی تصویر کنند.
ساری افزود: در کنار به تصویر کشیدن اخبار استان و شهر محل اقامت، موضوع مهم امید آفرینی و روحیه بخشی در جامعه از جمله وظایف مهم رسانه‌ای شما است که می‌توانید به خوبی ایفاگر این نقش برجسته شوید.

در ادامه مرتضی عمادی مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما به ضرورت راه اندازی و تولید گزارش‌های شصت و۵ ثانیه‌ای توسط خبرنگاران مردمی تاکید کرد و افزود: خبرنگاران مردمی در سری جدید تولیداتشان در قالب شصت و ۵ ثانیه، رویکرد پیگیری پیام تا حصول نتیجه را خواهند داشت.

وی افزود: برنامه‌های در شهر، در استان و تهران بیست به عنوان برنامه‌های پشتیبان اخبار شصت و ۵ ثانیه خواهند بود تا در در کنار تولیدات خبرنگاران مردمی به پیگیری مطالبات مردم بپردازند.

عمادی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ خبرنگار مردمی به شکل پراکنده در سطح استان تهران با شبکه پنج سیما همکاری دارند و حضور این فعالان رسانه در حوزه اطلاع رسانی، امید آفرینی، مطالبه پری و… تأثیر بسزایی دارد.

مدیر گروه تهران شهروندی از تشکیل کارگاه‌های آموزشی به صورت فصلی خبر داد و افزود: همه تلاش همکاران من در شبکه پنج سیما ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خبرنگاران مردمی و نزدیک شدن به استانداردهای رسانه و شبکه پنج سیما است.

گفتنی است: پس از گذشت تقریباً ۲۰ ماه از فعالیت این گروه خبری بالغ بر ۴۵۰ گزارش ویژه از خبرنگاران مردمی در ضمیمه برنامه‌های تهران بیست، در شهر و در استان پخش شده است و به تازگی این ظرفیت نیز به برنامه سلام تهران اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha