چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه انتظار عمومی از حوزه‌های علمیه خواهران در سطح بالایی است، گفت: حل مسائل پیچیده نظام دیر یا زود از حوزه مطالبه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، امروز در جلسه عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه ما در حال آماده شدن برای میدان رزم هستیم، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران باید قدرت حل مسائل حوزه زن و خانواده را داشته باشد و از اکنون بتواند به نحو شایسته‌ای نماینده مذهب تشیع در حل مسائل مرتبط با زن و خانواده باشد، چون به تدریج جامعه مدیریتی و علمی کشور از این منظر به شما نگاه خواهد کرد.

حوزه‌های علمیه خواهران در فرهنگ سازی فرزندآوری، نقش آفرینی جدی داشته باشد

وی با اشاره به تمرکز دولت و مجلس بر مسئله فرزندآوری، افزود: انتظار از حوزه‌های علمیه خواهران این است که در فرهنگ سازی فرزندآوری و ممانعت از پیر شدن جامعه نقش آفرینی جدی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با استقبال از این انتظار، یادآور شد: اما اگر حوزه نتواند نقش مثبتی ایفا کند، تلقی از حوزه‌های علمیه خواهران ناامیدکننده خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست دیده شدن و حرفه‌ای و کارشناسی شدن حوزه‌های علمیه خواهران، ادامه داد: در صورت راه یافتن به میدان باید، روز به روز در حرفه‌ای بودن پیشرفت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: این هفته پژوهش نشان داد مرکز و مدیریت‌های استانی و مدارس به هم پیوسته و شبکه هم افزای امیدبخشی شده است که حس یک خانواده بودن پیدا کرده است.

آینده علمی حوزه در معاونت پژوهش رقم می‌خورد

وی خاطرنشان کرد: آینده علمی حوزه در معاونت پژوهش رقم می‌خورد و اگر بخواهیم آینده حوزه را بدانیم باید به معاونت پژوهش مراجعه کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر مجموعه پژوهش به خوبی وظیفه خود را انجام دهد امکان پیش بینی آینده امیدبخشی برای حوزه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگ روش و آسیب‌های خاص خود را دارد، گفت: هرچه مجموعه پژوهش بر مسائل اصلی تمرکز کند میزان امید به آینده روشن‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، بزرگ‌ترین آسیب کارهای پژوهشی را باور نکردن جامعه هدف و بسنده کردن به یک حد خاصی از فعالیت دانست و افزود: باید طلاب و خروجی این مجموعه را باور کنیم تا جریان جاری به سرعت پیشرفت کند.

وی، خواستار نوآوری در پژوهش شد و گفت: مؤثر بودن یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه انتظار عمومی از حوزه‌های علمیه خواهران در سطح بالایی است، گفت: حل مسائل پیچیده نظام دیر یا زود از حوزه مطالبه خواهد شد.

در حوزه پژوهش زمانی میدان دار خواهیم شد که حرف جدیدی داشته باشیم

وی، خواستار دوری از کارهای انبوه در پژوهش شد و ادامه داد: در حوزه پژوهش زمانی میدان دار خواهیم شد که حرف جدیدی داشته باشیم، مرزهای دانش را جابجا کنیم و مؤثر و مرکز ثقل بشویم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان داشت: باید تک ستاره‌های میدان پژوهش را شناسایی کنیم و پرورش دهیم تا کلیت حوزه به عنوان مرجع مسائل زنان دیده شود.

وی با اشاره به الزامات حرفه‌ای شدن در عرصه پژوهش، گفت: در جریان حرفه‌ای شدن باید به تولید دانش و نظریه پردازی از سوی بانوان حوزوی تأکید کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت ارتباط علمی معاونت پژوهش با گروه‌های علمی حوزه‌های علمیه خواهران، ادامه داد: معاونت پژوهش باید با جامعه دانشمندان متخصص شبکه ایجاد کند و گروه‌های علمی هم در همین راستا تشکیل شده‌اند.

وی یکی از راه‌های این ارتباط و بهره‌مندی از دانش دانشمندان را فعال سازی مرکز مشاوره پژوهشی دانست.

سازمانی که در فضای مجازی آثار خود را کریمانه ارائه نکند، مورد بی توجهی قرار می‌گیرد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خواستار توجه ویژه به مدارس علمیه سطح ۴ حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه پژوهش شد و گفت: مدیران، نویسندگان و نظریه پردازان آینده حوزه‌های علمیه خواهران در این مدارس حضور دارند.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد برپایی نمایشگاه دیجیتال آثار پژوهشی، بیان داشت: سازمانی که در فضای مجازی آثار خود را کریمانه ارائه نکند، مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha