پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
کتاب فاطمه علی است

حوزه/ نویسنده کتاب "فاطمه علی است" از بین منابع اهل سنت و شیعیان، فرازها و برهه‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) را از دل تاریخ بیرون کشیده و با بیانی موجز و مینیمالیستی، آن ها را در قالب داستانک‌هایی خیره‌کننده و مؤثر در منظر مخاطب قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ادامه معرفی کتاب‌هایی به مناسبت ایام فاطمیه (س)، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه کتاب "فاطمه علی است" به قلم نویسنده توانا و خوش فکر، حجت الاسلام علی قهرمانی را در این ایام حزن انگیز، حتماً در برنامه‌های خود قرار دهید.

آنچه خیلی از ما لابه‌لای تاریخ پرفراز و نشیب زندگی حضرات معصومین (ع) به دنبالش می‌گردیم، همین است که بدانیم امامان ما چگونه زندگی می‌کردند و در پاسخ به این سوال مهم، نویسنده کتاب حجت‌الاسلام علی قهرمانی، با وسواس بسیار در این اثر دست به انتخاب روایت‌های متقن و مستند زده است.

وی بیان می‌دارد: برای نوشتن چنین کتابی از حدود ۱۵ سال پیش این دغدغه در ذهن من وجود داشت که در قالبی جذاب و به شکل داستان‌های کوتاه، الگو بودن سبک زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) را برای عموم جامعه به خصوص نسل جوان تبیین کنم.

وی همچنین افزود: این کتاب مشتمل بر داستان‌هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) و امیرمؤمنان (علیه‌السلام) است که در چهار فصل تنظیم شده است؛ فصل اول «تولد دو نور» به داستان ولادت و بالندگی آن دو معصوم می‌پردازد. در فصل دوم به نام «پیوند دو دریا» ماجراهای شورانگیز وصلت آن دو نور را می‌خوانیم. در سومین فصل که «داستان زندگی» نام دارد کاممان با داستانک‌هایی از زندگی و سلوک آن دو چراغ هدایت شیرین می‌شود. فصل آخر حین و بعد از شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را روایت می‌کند و «در فراق یار» نام دارد.

بنابراین گزارش همچنین در بخشی از کتاب می‌خوانیم؛ " خانه‌اش کوچک بود، اما پر از رونق و برکت. گاهی که همسرش در منزل نبود، خانه زهرا (س) محل نشست‌ها و مرکز گفتمان دین و زندگی می‌شد. با جمعی از زنان مدینه به گفت‌وگو می‌نشست. می‌آمدند تا از دختر پیامبر خرد و دانش زندگی بیاموزند. بعد از پرسش‌ها و پاسخ‌های فراوان همه سراپا گوش بودند. فاطمه (س) برای آن‌ها درسی می‌گفت که عمری در خانه با همسرش تمرین کرده بود: «بهترین شما کسی است که در رفتار با مردم نرم‌خوتر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین شما کسی است که با همسر خود مهربان و بخشنده باشد…"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha