شرکت ۵ هزار نفر در جشنواره قرآنی وزارت نیرو

حوزه/ مسئول برگزاری جشنواره قرآنی وزارت نیرو از برگزاری مسابقات مرحله کشوری این جشنواره خبر داد.

حجت الاسلام محسن کمال آبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اهداف و شاخصه های جشنواره قرآنی وزارت نیرو در دوسطح استانی و کشوری برگزار شد، گفت: از اهداف این جشنواره آشنایی  شرکت کنندگان با آیات قرآن به صورت کاربردی و عملی بود. این مسابقات در دو مقطع استانی و کشوری برگزار شد که مرحله استانی در دو موضوع قرآن و نماز ویژه فرزندان پرسنل وزارت نیرو روزهای ۵ و ۶ مردادماه در چهار رشته قرائت تحقیق، حفظ، مفاهیم و نماز در دو مقطع سنی و با حضور ۵ هزارنفر از پسران و دختران برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره هر دوسال یکبار برگزار می شود و در سال های گذشته مسابقات کشوری بصورت متمرکز با محوریت وزارتخانه در مشهد برگزار می شد، ولی متاسفانه امسال به دلیل وجود ویروس کرونا بصورت مجازی و نیمه حضوری برگزار شد.

مسئول برگزاری جشنواره قرآنی وزارت نیرو در خصوص منابع و ویژگی های این مسابقه، توضیح داد: در رشته مفاهیم از کتاب تفسیر سوره محمد (ص) و تفسیر سوره یس، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و در رشته نماز، کتاب ۸ گام تا حضور قلب و ۱۱۴ نکته درباره نماز، از ویژگی‌های این جشنواره قرانی بوده است.

کمال آبادی فراهانی در ادامه با اشاره به مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره قرآن و نماز، اظهار کرد:  روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره قرآن و نماز ویژه فرزندان پرسنل وزارت نیرو در چهار رشته قرائت تحقیق، حفظ، مفاهیم و نماز در دو مقطع سنی و بصورت مجازی با حضور پسران و دختران کارکنان این وزرات در سراسر کشور برگزار شد.

گفتنی است، با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha