شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر / همایش دانش آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهرا و گرامیداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان این که امروز با تقابل جدی جریان اسلام و استکبار روبرو هستیم، گفت: در هیچ زمانی به‌مانند امروز شرایط برای تبلیغ فراهم نبوده امروز جامع‌ترین شرایط فراهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی در همایش دانش‌آموختگان و مبلغان آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی اظهار داشت: این مرجع عالیقدر در عمر بابرکت خودشان علاوه بر تألیف چند ده کتاب بنیان‌گذار مؤسسه تبلیغی بودند که این حرکت تبلیغی بعد از ارتحال ایشان نیز ادامه دارد که مایه خرسندی است.

وی ادامه داد: در خصوص فتنه داعش ایشان حساس بودند و در واقع مرجعی بودند که در زمان خودش وارد عمل می‌شدند و دغدغه داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی ابراز داشت: در خصوص شخصیت ایشان به معنای واقعی کلمه مرزبانان مکتب اهل‌بیت (ع) بودند و نظر و عقیده ایشان برای بسیاری از مردم حجت بود.

وی با بیان این که جایگاه مرجعیت به‌گونه‌ای است که روی خواص تأثیر می‌گذارند، تصریح کرد: ایشان استوانه بزرگ علمی و عملی بودند و یک مرجع زمانه بودند به‌طوری‌که مسائل جهان اسلام برای ایشان یک دغدغه بود و آن چیزی که در جهان اسلام رخ می‌داد و فتنه‌هایی که در جهان اسلام رخ می‌داد دغدغه داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی با بیان این که امروز با تقابل جدی جریان اسلام و استکبار روبرو هستیم، تأکید کرد: در هیچ زمانی به‌ مانند امروز شرایط برای تبلیغ فراهم نبوده امروز جامع‌ترین شرایط فراهم است.

وی ادامه داد: مُبلغ مرزبان دینی است که در زمینه دین کارشناس است و در این میان هیچ دینی به مانند اسلام محتوا و حرف برای گفتن دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی ابراز داشت: امروزه باید به دین به صورت تخصصی نگاه کنیم و از انواع اقسام وسائل ارتباطی بهره بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان این که اولین وظیفه مبلغ تبلیغ آموزه‌های دین در همه عرصه‌ها است، تصریح کرد: وظیفه دوم پرسش‌هایی که در زمینه دین مطرح است باید ضمن ارتباط حتماً با عالمان و مراجع عظام پاسخ‌هایی برای این سوالات داشته باشید.

وی خاطر کرد: شبهه زدایی وظیفه سوم مبلغان است که باید آن را محقق کنند چرا که امروز عصر و زمانه شبهه زدایی است به‌طوری‌که هم اکنون غرب می‌گوید بدون دین می‌توانیم به معنویت برسیم و علاوه بر این در اروپا و آمریکا ۴ هزار معنویت نوظهور را ایجاد کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد فرقه‌های نوظهور است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان این که اجازه نمی‌دهند قرائت قالب حوزویان در دنیا مطرح شود، تأکید کرد: باید در برابر دیکتاتوری رسانه‌ای غرب وارد عمل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha