شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
عادلی نیا

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به تربیت افراد و شخصیت های بزرگ توسط امام صادق(ع) و پایه گذاری مسیر طلبگی، گفت: امروز فریاد، ندا، منش و روش امام صادق(ع) مظلوم و غریب است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، گفت: در اصول کافی حدیثی نقل شده است که خداوند تبارک و تعالی، دو حجت برای مردم گذاشته است، حجت باطنی یعنی عقل و حجت ظاهری یعنی انبیا و اولیای الهی.

وی افزود: در میان اولیای الهی امام صادق(ع) در امتداد رسالت انبیا به تبیین و تشریع مسائل اسلامی به بهترین شیوه پرداختند و از موقعیت اختلاف بین بنی امیه و بنی عباس حسن استفاده را نموده، کلاس درس تشکیل دادند و از گروه های مختلف در ابعاد مختلف سیاسی، فقاهتی، و حتی بعضی دشمنان مذهب شیعه در کلاس ایشان شرکت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا با اشاره به تربیت افراد و شخصیت های بزرگ توسط امام صادق(ع) و پایه گذاری مسیر طلبگی، گفت: امروز فریاد، ندا، منش و روش امام صادق(ع) مظلوم و غریب است.

وی در تشریح این شعار امام صادق(ع) که فرمودند: من فرزند ابراهیم خلیل هستم، گفت: این شعار دو بعد دارد؛ یکی اینکه من هم مثل ابراهیم خلیل، با توکل بر خدا مصداق «قُلْنَا یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَی إِبْرَاهِیمَ»، خواهم شد و دوم اینکه من هم مثل ابراهیم خلیل بت شکن هستم و با نفاق، دیکتاتوری، شعارهای پوک استکبار جهانی و دشمنان داخلی از پای نخواهم افتاد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان از همه برادران و خواهران ایمانی در سراسر ایران اسلامی‌ دعوت کرد تا فردا در سالروز شهادت ششمین خورشید آسمان امامت و ولایت، در اجتماع صادقیون با هدف تعظیم شعائر اهل بیت(ع) شرکت نمایند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha