یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
نشست پژوهشی

حوزه/نشست علمی پژوهشی ملزومات تحقق الگوی سوم زن مسلمان در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهراء (س) اراک نشست علمی پژوهشی ملزومات تحقق الگوی سوم زن مسلمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی امروز در این مدرسه علمیه برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی در این نشست بیان کرد: الگوی سوم زن مسلمان انقلابی یا زن در تراز انقلاب اسلامی برگرفته از مبانی اسلامی است که در منظومه فکری مقام معظم رهبری بیان گردیده است که نه زن عزلت نشین و خانه نشین شرقی نه زن بی عفت و بی بندو بار غربی بلکه زن فعال و کنش‌گر با هویت اسلامی.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: الگوی سوم زن مسلمان زن عفیف و پاک که در متن جامعه باشد و سنگر خانواده را حفظ کندو در عرصه های سیاسی اجتماعی سنگر سازی کند و فتوحات بزرگی را کسب کند؛است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری غربی ها مسأله زن را بد فهمیدند و بد عمل کردند و بد دفاع کردند و همان بد را تبلیغ کردند.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی در ادامه خالی کردن ذهن از کلیشه های افکار غربی و نگاه تمدن ساز به زن داشتن را از الزامات تحقق الگوی سوم زن مسلمان دانست، الگویی که با مبانی اسلامی از حیث معرفت شناسی و جهان شناسی و خداشناسی و هدفمند بودن عالم و تکلیف محوری مطابقت دارد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت : اگر این الگو اجرا شود الگوی سومی است در برابر الگوی غربی و شرقی.

الگوی سوم زن مسلمان انقلابی برگرفته از مبانی اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha