یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام رسول خواسته

حوزه/ حجت الاسلام رسول خواسته مدیر حوزه علمیه خواهران اربیل گفت: بانوان ایرانی نقش بسیار مهمی در جریان‌سازی حوزه های مختلف ازجمله بحث‌های فرهنگی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌ الاسلام رسول خواسته در نشستی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در جامعه اظهار داشت: زنان در تاریخ اسلام نقش بسیار تأثیرگذاری داشته‌اند و همیشه در کنار مردان مایه عزت اسلام بوده‌اند. از جمله حضرت خدیجه (س) که با سرمایه خود و با انتخاب خودش تمام دارایی‌اش را در راه اسلام هزینه می‌کند و با این ایثار خداوند به او کوثر عنایت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) دو الگوی شاخص بانوان هستند، در مورد نقش تأثیرگذار حضرت معصومه (س) افزود: حرکت حضرت معصومه (س) به‌سوی خراسان یک اقدام جهادی برای معرفی امام رضا (ع) به‌عنوان رهبر الهی جامعه در حمایت از ولی الهی بود و این حرکت یک اتفاق اثرگذار بر انسان‌های حقیقت‌طلب بشمار می رود که باعث ایجاد جرقه‌ای برای شناخت و معرفی رهبری امام رضا (ع) شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل گفت: حضور حضرت معصومه (ع) در قم باعث شده است که این شهر منبع و مرجع ارزش‌های دینی در کشورمان و جهان اسلام باشد و بانوان ایران اسلامی نیز باید این بانوی بزرگوار را الگو خودشان قرار داده و با پیروی از این بانوی بزرگوار از اسلام محمدی صیانت کنند.

حجت الاسلام خواسته ادامه داد: بانوان نقش اساسی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و با جریان‌سازی و حضور فعال زنان فرهیخته بود که نسلی تربیت شد که فرهنگ ایثار و شهادت را معنی کردند و در دفاع مقدس جان خود را فدای اسلام کردند.

وی اظهار داشت: امروز هم ما به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور فعال و اثرگذار زنان در عرصه‌های مختلف علمی‌ پژوهشی؛ پزشکی، ورزشی، اقتصادی، حوزه‌های علمیه و سایر زمینه‌ها هستیم و پیشرفت‌های چشمگیری بعد از انقلاب اسلامی داشته‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل شکست دشمن بعد از انقلاب اسلامی در فتنه‌هایی که پدید آورده‌اند حضور هوشمندانه و جریان‌ساز زنان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha