شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1157317
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
نشست شورای اداری

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: باید همه حواس خود را معطوف به این کنیم که اگر کاری برای دیگران انجام می‌دهیم، صرفا برای خداوند متعال باشد و قطعا در مسیر رسیدن به خوبی‌ها و صفات نیکو، سختی‌ها و مشکلات فراوانی ممکن است وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، جلسه اخلاق و نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد روز گذشته با حضور مدیر و معاونان و همکاران این مجموعه در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در این جلسه با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: در ماه ذی القعده اعمالی بیان شده، از جمله محدث قمی روایتی را نقل می‌کند که اگر انسان سه روز متوالی پنجشنبه و جمعه و شنبه را در ماه ذی القعده روزه بگیرد، ثواب نهصد سال عبادت برای او نوشته خواهد شد.

وی افزود: در مفاتیح الجنان مطلبی از علی بن ابراهیم قمی بیان شده که همانطور که در ماه حرام گناهان مضاعف نوشته می‌شود، کارهای خوب انسان نیز ثواب مضاعف خواهد داشت و لذا باید تلاش کنیم در این ماه اعمال خوب را چند برابر کنیم و از گناهان پرهیز نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: «لا تقوم الساعة حتی یُعز الله فیه ثلاثا: درهما من حلال، و علما مُستفادا، و أخا فی الله عز و جل»، قیامت بر پا نشود مگر آنگاه که خداوند سه چیز را کمیاب گرداند: درهمی از حلال، یعنی در آخر الزمان مال حلال کمیاب می‌شود و برای رسیدن به حلال باید تلاش مضاعفی انجام بدهیم تا به آن برسیم و دوم اینکه علم و دانش مفید کم خواهد شد، یعنی بعضی به دنبال علومی خواهند رفت که هیچ سود دنیایی و به‌خصوص اخروی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود به دنبال علومی برویم که در آخرت برای ما سودمند باشد، گفت: سوم اینکه برادری در راه خدا کمیاب خواهد شد، یعنی انسان اگر کاری هم انجام دهد برای رضای الهی نخواهد بود، بلکه صرفا به خاطر پست، مقام و ثروت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر اظهار کرد: باید همه حواس خود را معطوف به این کنیم که اگر کاری برای دیگران انجام می‌دهیم، صرفا برای خداوند متعال باشد و قطعا در مسیر رسیدن به خوبی‌ها و صفات نیکو، سختی‌ها و مشکلات فراوانی ممکن است وجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه مشکلات مدارس علمیه مورد بررسی قرار گرفت و هر کدام از معاونین با ارائه گزارش و بیان مسائل و مشکلات مدارس علمیه، به راهکارهای آن اشاره کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha