شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
لاوروف

حوزه/ در حاشیۀ اجلاس بین‌المللی روسیه‌ ـ‌ جهان اسلام، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجۀ روسیه، ضمن تأکید بر مبارزه علیه اسلام‌هراسی، خاطرنشان کرد روسیه، به‌رسم گذشته، از ایجاد روابط صادقانه و محترمانه با کشورهای مسلمان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، در اظهارات خود خطاب به شرکت کنندگان در مجمع دیپلمات های جوان سازمان همکاری اسلامی که در حاشیۀ رویداد روسیه - جهان اسلام برگزار شد، تأکید کرد: روسیه به همراه سازمان همکاری اسلامی (OIC) به مبارزه با اسلام هراسی، مسیحیت‌هراسی و روسیه‌هراسی در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

لاوروف در ادامه افزود: روسیه آماده است تا به همراه سازمان همکاری اسلامی به گفت‌وگوهای بین مذهبی و بین فرهنگی و پاسداری از ارزش‌های معنوی و اخلاقی که همه ادیان در جهان به آن پایبند هستند ادامه دهد و با اسلام‌هراسی، مسیح‌هراسی و روسیه‌هراسی و همچنین سایر اَشکال نفرت نژادی و قومیتی مبارزه کنیم.

این دیپلمات تصریح کرد: روسیه، به‌عنوان بزرگترین کشور اوراسیا ، به رسم گذشته، از روابط صادقانه و محترمانه با کشورهای مسلمان حمایت می‌کند.

گفتنی است اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه‌ ـ‌ جهان اسلام، که در کازان روسیه برگزار می‌گردد، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha