یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1157570
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه باید ارتباط مسئولان با مردم مبتنی بر کرامت انسانی باشد، گفت: کارمند و کسی که حقوق بگیر است، اگر تأخیر در کار مردم بندازد و آن را به فردا موکول کند، بداند که این حق الناس است و شرعاً باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: تقوای الهی اقتضا می‌کند تا مسئولان با مردم کریمانه رفتار کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید توجه به توصیه اهل بیت(ع) را سرمشق زندگی و فعالیت‌های خودمان قرار دهیم، گفت: در سیره اهل بیت(ع) نسبت به رفتار مناسب مسئولین با مردم و اینکه مسئولان مردم را آقای خود بدانند تأکید شده است.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اگر کسی امام رضا(ع) را قبول داشته باشد، نمی‌تواند کریمانه برخورد نکند، یادآور شد: نیازمند توسعه فرهنگ کرامت در جامعه هستیم.

وی با تقدیر از برگزاری جشن‌های دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، ابراز کرد: برگزاری این جشن‌ها جای تقدیر دارد، اما اساس کار باید توسعه فرهنگ کرامت و سبک زندگی امام رضا(ع) در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ارتباط مسئولان با مردم باید مبتنی بر کرامت انسانی باشد، خاطرنشان کرد: نه تنها ارتباط مسئولان با مردم که ارتباط مردم با یکدیگر و با خانواده‌هاشان و در جامعه نیز باید مبتنی بر کرامت باشد و این همان توصیه امام رضا(ع) می‌باشد.

وی با بیان روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اگر به یکدیگر رحم نکنید ما شما را شیعه نمی‌دانیم، اظهار کرد: مسئول و کارمندی که در اداره حضور دارد، موظف است با کرامت با ارباب رجوع رفتار کند و به وقت مردم احترام بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: کارمند و کسی که حقوق بگیر است، اگر تأخیر در کار مردم بندازد و آن را به فردا موکول کند، بداند که این حق الناس است و شرعاً باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کرامت انسانی امروز در جامعه بشری اقتضا می‌کند به حال مردم غزه توجه داشته باشیم، یادآور شد: امروز بسیاری از افراد حتی آن‌هایی که مسلمان نیستند نیز کرامت را می‌فهمند و وجدان بشری آنها بیدار است، اما سازمان‌های بین‌المللی و دولتمردان بسیاری از کشورها هنوز این موضوع را درک نکردند و باید گفت که بویی از انسانیت نبرده‌اند.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که چرا در خیلی از کشورهای اسلامی عربی، هنوز راهپیمایی و اعتراض نسبت به این ظلم و جنایت در غزه شکل نگرفته، خاطرنشان کرد: در حالی که عالمان این کشورها شیعیان و بقیه مسلمانان را تکفیر می‌کنند، اما خود در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر به مازندران تأکید کرد که برای حل مشکلات مردم حاضر است چندین بار به هر منطقه‌ای سفر کند، اظهار کرد: این انتظار و مطالبه از رئیس جمهور در استان همدان وجود دارد که اختیارات به مسئولین استانی داده شود تا هرچه زودتر شاهد برطرف شدن مشکلات و دغدغه‌های مردم خصوصا در عرصه مسکن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به موضوع تعطیلی شنبه‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: تعطیلی روز شنبه می‌تواند برآیند و اثرات اجتماعی و فرهنگی فراوانی در نوع سبک زندگی جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که مخالف این طرح هستند باید حرفشان شنیده شود و موافقین نیز نباید به بی‌دینی متهم کرد، به طور کلی باید به نظر کارشناسان امین که منافع همه مردم نه یک عده خاص را مد نظر دارند توجه شود و در نهایت آنچه اولویت کشور است محقق شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تقدیر از جدیت دولت در مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: در ماجرای فساد چای دبش اولین کسی که در این زمینه ورود کرد و گزارش داد T دولت بود و این کار ارزشمند است.

وی ابراز کرد: البته انتظار عمومی مردم نیز بر همین است که هرجا تخلفی صورت گرفت، فارغ از مباحث سیاسی به صورت جد با آن برخورد شود.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در این ایام برگزاری نمایشگاه کتاب را داریم، گفت: وزارت ارشاد باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه این هفته میزبان تعدادی از والدین دارای چند فرزند هستیم، یادآور شد: باید باور کنیم که فرزندان مجرای رزق خانواده هستند، البته لازم است در این زمینه به قانون جوانی جمعیت نیز به درستی عمل کنیم تا مشکلات موجود هم برطرف شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha