شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
حجت الاسلام میثم عباسی، معاونت حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ معاونت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور گفت: رعایت حجاب و عفاف برای آحاد جامعه، خصوصا بانوان، دستور قرآن و سنت نبوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، صبح امروز، نشست بانوان به مناسبت « دهه کرامت »، با موضوع «عفاف و حجاب»، طبق آیات قرآن و روایات، با حضور حجت الاسلام میثم عباسی، معاونت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور، برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی، در این نشست با تمسک به آیه آیه ۲۴ سوره مبارکه نور که می فرماید: «... وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ ...» «... و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند و زینت و جمال خود را آشکار نسازند...»، گفت: در حال حاضر در جامعه ما ، هستند کسانی که به روش جاهلیت ، نسبت به رعایت حجاب و عفاف ، بی اهمیت می باشند.

معاونت مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور، در ادامه با بررسی، اینکه سه نوع حجاب، رفتاری، گفتاری، پوششی، داریم، گفت: حجاب رفتاری، اینکه بانوان باید مراقب حرکات و رفتار خود باشند و از ادا و اطوار در آوردن در ملاء عام و حضور نامحرمان، دوری نمایند.

وی در ادامه به بیان حجاب گفتاری پرداخت و گفت: خانم ها باید بر نحوه ادای کلمات و جملات و دوری از عشوه و ناز در صدا و بیان مطالب در حضور نامحرمان مواظبت کنند.

حجت الاسلام عباسی، در بیان قسم سوم از حجاب، به تشریح حجاب پوششی، پرداخت و گفت: بانوان در برخورد با نامحرمان، چه در اجتماع و چه در خانواده، باید از پوشش زننده ، جلب نظر کننده دوری نموده و دستورات قرآن را نسبت به آداب پوششش کاملا رعایت نمایند.

این استاد حوزوی، همچنین با اشاره به منابع اهل سنت به رفتار پیامبر(ص)، با اسماء خواهر عایشه که خواهر زن پیامبر(ص) بود و با جامه بدن نما و نازکی به خانه آن حضرت آمد، گفت: پیامبر(ص)، روی خود را از او برگرداند و فرمود، ای اسماء، وقتی زن به حد بلوغ رسید، نباید جایی از بدن و اندامش دیده شود، مگر صورت و دست ها.

گفتنی است، این نشست با همکاری حوزه های علمیه خواهران و برادران و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha