جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ تجلیل از خانواده های طلاب بمناسبت روز زن در موسسه امام صادق(ع)

حوزه/ همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق (ع) امروز در قم تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام دستیاری در مراسم تجلیل از همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق (ع) در این مؤسسه در قم برگزار شد، گفت: انسان برای رسیدن به خدا باید در زندگی دارای برنامه بر اساس معیارهای الهی باشد که یکی از مهمترین آن پرهیز از گناه و انجام واجبات الهی است.

این استاد حوزه، افزود: انسانی که در مسیر الهی قرار گیرد و بر اساس برنامه خدا زندگی روزمره خود را تنظیم کند، در پیشگاه خدا محبوب خواهد بود و به جایگاه والایی می‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر فردی برای دین داری سختی‌ها را تحمل کند، عمل این فرد در پیشگاه خدای متعال دو چندان است، افزود: در طول تاریخ داشتن ایمان، پرهیز از گناه و لغزش‌های کوچک و بزرگ به سادگی انجام نشده و همواره مسلمانان برای حفظ دین و توحید هزینه‌های زیادی داده و سختی‌های بسیاری را هم تحمل کردند.

حجت الاسلام دستیاری، نیت، پاکی قلب و حفظ شکم را از مسائل مهم در دین داری بیان کرد و افزود: نمونه بارز حفظ شکم، روزه داری در ایام ماه‌های رجب، شعبان و ماه رمضان است.

این استاد حوزه، حفظ غریزه را امر مهم در دوری از عذاب الهی عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد به دلیل توجه به غریزه خود را از رحمت الهی دور کردند.

وی، گفتن ذکر را از دیگر مسائل مهم در حفظ دین و تقویت آن اشاره کرد و اظهار داشت: ذکر در هر قسمش عملی و غیر آن سبب تقویت دین می‌شود. اگر انسان اهل گفتن ذکر باشد می‌تواند امیدوار به دین داری و تقویت دین خود باشد.

حجت الاسلام دستیاری، گفت: وقتی انسان این برنامه‌های الهی را در خود تجلی دهد و سبب تقویت دین و ایمان خود شود، خدای متعال چنان جایگاه عظیمی در بهشت به او خواهد داد، که برای او قابل تصور هم نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha