شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نشست هیئات مذهبی

معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست شورای هیئات مذهبی استان بوشهر از ثبت اطلاعات ۹۰ هزار هیئت مذهبی و ۶۰ هزار مداح در سامانه طوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد خانجانی، عصر چهارشنبه در نشست شورای هیئات مذهبی استان بوشهر از ثبت اطلاعات ۹۰ هزار هیئت مذهبی کشور در سامانه طوبی خبر داد و اظهار داشت: تعداد هیئت‌های مذهبی کشور بیش از این تعداد است.

معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خواستار همکاری و مشارکت همه هیئت‌های مذهبی برای ثبت اطلاعات در سامانه طوبی شد و افزود: برخی هیئت‌ها نیازی به ثبت نام نمی‌بینند و یا اینکه فعالیت مناسب و مستمری ندارند.

وی از ثبت شناسه ملی برای هیئت‌ها و کانون‌ها در سال آینده خبر داد و افزود: این شناسه در صورتی صادر می‌شود که هیئت و مداحان در سامانه طوبی ثبت شده باشند.

معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی هدف از ثبت شناسه ملی را اجرای اقدامات حقوق دانست و بیان کرد: شناسه ملی ابزاری برای احساس نیاز بیشتر هیئت‌ها و کانون‌ها برای ثبت اطلاعات خود در سامانه طوبی خواهد بود.

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان در مجموع با یک جامعه مخاطبی همراه است که فارغ از نگاه مجوزی در شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات برای همه آنها برنامه‌ریزی و هماهنگی مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه افزود: در این جلسه با مسئولین شورا درباره انتخابات پیش روی شورای هیئات مذهبی کشور بود و پس از مباحثه در مورد فرآیند برگزاری انتخابات هیئات مذهبی قرار شد هیئت‌هایی که وجود خارجی ندارند از سامانه طوبی حذف شده و هیئاتی هم که جدید هستند و در سامانه طوبی نیستند هر چه زودتر کد موقت خود را دریافت کنند تا شاهد برگزاری انتخابات در روز ۱۳ اسفند در کل کشور به صورت همزمان باشیم.

در ابتدای این نشست نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور و همچنین رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر و سایر اعضای شورا به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل و مشکلات هیئات استان پرداختند.

ثبت اطلاعات ۶۰ هزار مداح کشور در سامانه طوبی

حجت‌الاسلام خانجانی همچنین در نشست اعضای کانون مداحان استان بوشهر از ثبت اطلاعات ۶۰ هزار مداح کشور در سامانه طوبی خبر داد و گفت: شمار مداحانی که تاکنون مجوز مداحی از سازمان تبلیغات گرفته اند نیز حدود ۵۰ هزار مداح است.

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان در مجموع با یک جامعه مخاطبی همراه است که فارغ از نگاه مجوزی در شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت برای همه آنها برنامه‌ریزی و هماهنگی مختلف انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه اطلاعات موردنیاز جامعه مخاطب سازمان تبلیغات اسلامی جمع‌آوری شود تلاش بر این است که شمار هیأت‌ها، مداحان و کانون‌های فرهنگی ثبت شده بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

در ابتدای این نشست مصطفی گراشی، رئیس کانون مداحان استان بوشهر و سایر اعضای کانون به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha