یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ یاد و خاطره ۲۳ شهید روحانی شهرستان میانه با حضور امام جمعه میانه با برگزاری آیین بزرگداشت و برپایی کرسی تلاوت در مسجد جامع این شهر گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، به مناسبت سالگرد دهه فجر و آئین گرامیداشت ۲۳ شهید روحانی شهرستان میانه با شرکت روحانیون، بسیجیان، مردم و جمعی از مسئولین و با برپایی کرسی تلاوت با حضور قاریانی از استان و شهرستان، به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت سپاه و بسیج طلاب، در مسجد جامع میانه برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از شهدا به عنوان والاترین انسان‌ها یاد کرد و گفت: آنان جانشان را در راه حفظ جان، امنیت و دین هموطنان فدا کردند و با رسیدن به مقام قرب الهی از درجات بالای شفاعت و نعمت‌های اخروی برخوردار شده‌اند.

وی، ماندگاری اسلام و انقلاب را حاصل خون پاک شهدا و صبوری‌های خانواده‌های آنان دانست و افزود: همه در پیشگاه الهی مدیون خون شهداییم و باید استمرار بخش راه و رسم آنان باشیم.

امام جمعه میانه، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن را امری بسیار ستودنی اما ناکافی قلمداد کرد و اظهار داشت: تنها تلاوت قرآن نمی‌تواند نجات بخش ما باشد، بلکه باید عامل به آموزه‌های روح بخش و راهگشای آن باشیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به وجود چندین میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشورهای مسلمان و در عین حال کم شدن میزان توجه به معانی و مفاهیم آن، اظهار کرد: امروز ریشه تمامی مشکلات مسلمانان و گرفتاری‌های آنان، در عمل نکردن به دستورات الهی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha