یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مسکن روستایی

حوزه/ مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان گفت:  در حال حاضر ۱۴ هزار واحد مسکونی با اولویت روستاها با مشارکت حداکثری مردم در قالب‌ طرح‌های مختلف در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، شهریار نوری‌زاده، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ساخت مسکن در روستاها یکی از رسالت‌ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان‌ها است.

وی، با ذکر این نکته که خانه‌های روستایی زیادی در سنوات گذشته با مصالح غیراستاندارد ساخته شدند، عنوان کرد: بر اساس برنامه توسعه کشور، هر سال بازسازی و ایمن‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

نوری‌زاده، با اشاره به اعطای تسهیلات برای بازسازی مسکن روستایی، افزود: با توجه به شرایط جامعه هدف که خانوارهای روستایی هستند و امکان تامین ضامن کارمند وجود ندارد، اقدام به اعطای وام به صورت زنجیره‌ای کرده‌ایم تا شرایط بازسازی خانه‌های روستایی تسهیل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان، با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی هدفگذاری انجام شده در حوزه بازسازی مسکن روستایی، ابراز کرد: استان هرمزگان پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه را تجربه می‌کند و از میانگین کشوری جلوتر گام برمی‌دارد.

نورزی‌زاده، با ذکر این نکته که بیش از هفت هزار واحد در مناطق سیل و زلزله زده هرمزگان در حال بازسازی است، بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان را برای تامین مصالح، سیمان و اسکلت منازل سیل و زلزله‌زده هزینه کرده است که باید بانک‌ها و سایر نهادها برای ارائه خدمات مطلوب به مردم پای کار بیایند.

وی، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح جهش تولید در حوزه بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کوچک را در طرح جهش تولید راهبری می‌کند و در حال حاضر نیز چهار و هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصد هستند.

نورزی‌زاده، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد در قالب طرح هادی در روستاها، گفت: در حوزه عمل به طرح‌های هادی، از میانگین کشوری جلوتر هستیم و به زودی به تحقق ۵۰ درصدی برنامه‌ها می‌رسیم.

وی، با اشاره به اقداماتی که در حوزه قیر مشارکتی انجام شده است، عنوان کرد: حدود ۱۱۰ میلیارد تومان قیر مشارکتی برای استان هرمزگان جذب شده است که این عمل به دهیاران برای اجرای طرح هادی کمک خوبی می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان، واگذاری زمین را یکی از مشکل‌های اصلی روستائیان دانست و ابراز کرد: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به رستائیان واگذار شد و پس از واگذاری زمین، تسهیلات نیز اعطا می‌شود و نظارت دقیقی برای تحقق هدف انجام خواهیم داشت تا در آینده کسی در روستاها دغدغه زمین و خانه را نداشته باشد.

نورزی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار واحد مسکونی با اولویت روستاها در قالب‌های مختلف در حال احداث شدن است. این علمیات با مشارکت حداکثری مردم در حال انجام است.

وی، با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه‌هایی که تعریف شده است به اطلاعات دهیاری‌ها دسترسی وجود دارد و فرایند ارائه خدمات به مردم تسهیل شده است و مشکلات مردم در این زمینه به حداقل رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان تصریح کرد: ۴۱ میلیارد تومان در قالب حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) با استفاده از ظرفیت خیرین برای ایجاد مسکن روستایی هزینه شده است که از مشارکت خیرین در این امر قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha