یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1018652
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
رونمایی

در مراسمی از تابلوی شهید سید مرتضی آوینی، اثر استاد شعرباف که به سبک آب رنگ کشیده شده، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ار اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تابلوی چهره شهید سید مرتضی آوینی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در اداره کل افرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به درستی سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذرای شده است.

وی با بیان اینکه یکی از امور مناسب پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون نامگذرای روزهای سال به نام های مناسبت های خاص است، گفت: رهبر معظم انقلاب از شهید آوینی با تعبیر سید شهیدان اهل قلم یاد میکند که تعبیری دارای مفهوم و اعتبار خاص است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: شهادت باعث ماندگار شدن شهید اوینی درتاریخ شد و شهادت در راه خدا بهترین مزد این هنرمند بود.

وی اظهار کرد: شهید سید مرتضی آوینی هنرمندی بود کهبا نگاه خاص خود توانست دوران جنگ تحمیلی را به بهترین شکل و امیخته با هنر روایت کند، امری که باعث شد ملت ایران را در پیروزی دوران دفاع مقدس سهیم کند.

حجت الاسلام معتمدی افزود: در شرایط امروز هنرمندان می توانند در راستای انتقال مفاهیم وارزش های دینی و ملی به جوانان هنرمندانه عمل کنند که رسالت خطیری است.

وی تصریح کرد: امروز سیره شهدا بهترین منبع برای هنرمندان است، به تصویر کشیدن صحنه‌های متعدد انقلاب و دوران دفاع مقدس توسط هنرمندان می تواند یک مصداق بارزی از جهاد تبیین باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: باید در مسیرانقلاب هنرمندانه عمل کرد، تا تاثیرگذاری بیشتری داشت.

وی در پایان با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) دارای خصایص متعددی است که ایمان راسخ او به خدا و رسول خدا و تنها نگذاشتن رسول خدا در مسیر تثیت اسلام از ویژگی بارز او است.

در این مراسم از تابلوی شهید سید مرتضی آوینی، اثر استاد شعرباف که به سبک آب رنگ کشیده شده، رونمایی شد.

تابلوی چهره شهید آوینی رونمایی شد

تابلوی چهره شهید آوینی رونمایی شد

تابلوی چهره شهید آوینی رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha