یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ هم اندیشی فعالان و تشکلهای حوزوی در عرصه بین الملل

حوزه/ حجت الاسلام مشکی با اشاره به لزوم گسترش آموزش زبان های خارجی در حوزه های علمیه، گفت: آموزش زبان های بین المللی یکی از مهمترین اموری است که باید در حوزه های علمیه تقویت گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مجید مشکی مدیر مؤسسه بین المللی المرتضی (ع) عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی فعالان و تشکل های حوزوی تبلیغ بین الملل که در سالن همایش های غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی موعود(عج) قم برگزار شد، گفت: علی القاعده برای فعالیت های حوزه در عرصه بین الملل، چشم اندازی تدوین شده است؛ این چشم انداز نیازمند برگزاری نشست هایی برای تبیین آن می باشد.

وی افزود: مشخص شدن کارویژه های اصلی و تخصصی تشکل های بین المللی حوزه یکی از فعالیت های مهم در عصر حاضر است.

حجت الاسلام مشکی، خاطرنشان کرد: ایجاد بانک اطلاعات مربوط به این مؤسسات و تشکل ها می تواند در هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر آن ها با یکدیگر اثرات خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی رتبه بندی این تشکل ها را از عوامل کیفیت بخش فعالیت های آن ها دانست و گفت: این رتبه بندی باید بر اساس نظرات علمی و بر پایه شاخص های مختلفی تدوین گردد.

مدیر مؤسسه بین المللی المرتضی (ع) تصریح کرد: کسی که می خواهد در عرصه بین الملل فعالیت تبلیغی داشته باشد می بایست دارای شاخص های ویژه ای باشد.

وی با اشاره به لزوم گسترش آموزش زبان های خارجی در حوزه های علمیه، افزود: آموزش زبان های بین المللی یکی از مهمترین اموری است که باید در حوزه های علمیه تقویت گردد.

حجت الاسلام مشکی بیان داشت: وجود افراد و مؤسسات انبوه حوزوی در عرصه تبلیغ بین الملل و همچنین حضور آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه دو فرصت مغتنم برای دغدغه مندان این عرصه می باشند که باید به خوبی از این ظرفیت ها استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha