یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد

حوزه/ حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش نیازمند تحول است و در این بین علما و روحانیون می توانند با علوم و معارف الهی که آموخته اند در این امر بسیار تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، امروز در گردهمایی استانی مدارس علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: معلمان همان کسانی هستند که وظیفه هدایت جامعه را بر عهده دارند و این وظیفه بسیار مقدس و قابل احترام است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: امام راحل درباره جایگاه آموزگاران و معلمان می فرمایند: « عالم یک مدرسه و معلمان این مدرسه انبیا و علما نیز ورثه انبیا هستند».

نیکزاد در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: خوشبختانه از زمان حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در کردستان شاهد تحولات بسیار مثبت و تاثیرگذاری در سطح این استان بوده ایم و امیدواریم که این مهم استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین استان کردستان معلمانی داشته ایم که در راه روشنگری و تربیت جامعه جان خود را فدا کرده اند که نمونه بارز آن را می توان شهید ماموستا برهان عالی بیان کرد که جایگاه وی زبانزد خاص و عام است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان باید پیش قراولان علم و آگاهی باشند، تاکید داشت: نقش علما و روحانیون در ساختار آموزش و پرورش بسیار مهم و تاثیرگذار است لذا این شورا برای گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت برنامه‌های متناسب با استان‌ها را تدوین و نهایتا ابلاغ می‌ کند.

نیکزاد ادامه داد: امروز آموزش و پرورش نیازمند تحول است و در این بین علما و روحانیون می توانند با علوم و معارف الهی که آموخته اند در این امر بسیار تاثیرگذار باشند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با مشورت ها و جلسات بسیاری که داشته ایم، راهکاری های بسیار خوبی برای تداوم و بیشتر شدن همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه در قالب تحول سند بنیادین تدوین شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه برای ایجاد و عملی کردن این تحول طرح هایی همانند «دیده بان»، «امین»، «مسجد» و.... را پی‌ریزی کرده ایم که بی شک این طرح ها به پیوند بیشتر بین مسجد و مدرسه ختم خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین برنامه ای ۵ ساله تدوین شده است که بی شک این برنامه زمینه ای برای تعامل بیشتر بین معلمان و حوزویان خواهد شد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در پایان افزود: امروز دشمنان هجمه های بسیاری علیه نظام آموزشی کشورمان در دست انجام دارند، بنابراین باید با جهاد و روحیه انقلابی گری دشمنان را عقب برانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha