یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزش مهارت‌های تبلیغ طلاب آستارا

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده گفت: جایگاه نماز در مدارس آموزش و پرورش کم رنگ شده است و مبلغین باید اهمیت و جایگاه نماز را برای دانش آموزان بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام اصغر علیزاده امروز در کارگاه آموزش مهارتهای تبلیغ ویژه طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان آستارا به اهمیت نماز در مدارس آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: جایگاه نماز در مدارس آموزش و پرورش کم شده است و مبلغین باید اهمیت و جایگاه نماز را برای دانش آموزان بیان کنند.

وی اظهار کرد: وقتی از اسرار و فلسفۀ نماز از رسول اکرم(ص) پرسیده شد، پاسخی دادند که بخشی از آن چنین است: «نماز موجب رضای خدا و آن‌ راه‌ انـبیا است. نماز بـرای نمازگزار، موجب دوستی فرشتگان، هدایت، ایمان، نور معرفت، برکت در روزی، راحتی بدن، دوری و کراهت شـیطان، سلاحی علیه‌ کـافر، اجابت‌ دعا، قبولی اعمال، توشۀ آخرت، شفیع در مقابل ملک الموت، مونس در قبر، فراش زیرین او در قبر و پاسخ نکیر و منکر و… خواهد بود.

علیزاده عنوان کرد: یکی از فرایض دین که برای انسان آثار مثبت‌ و فراوانی دارد، نماز است و نماز مهم‌ترین گام برای تربیت دینی و ایجاد رفـتارهای صحیح است.

مدرس کارگاه آموزش مهارتهای تبلیغ گفت: طبق یافته‌های پژوهش حاضر، بین نمازخوانی و پیشرفت تـحصیلی، هم‌بستگی بـالا و معنی‌داری وجود دارد. یعنی هرچه دانـش‌آموزان از نـظر درسی‌ میانگین بالاتری‌ داشته باشند، بیشتر نماز می‌خوانند.

وی در این کارگاه به نقش مبلغ در مدارس اشاره کرد و افزود: طلابی که وارد مدرسه آموزش و پرورش می‌شوند، باید با دانش آموزان صمیمی رفتار کنند تا دانش آموزان احساس غریبگی نکنند، این صمیمیت بعدها ثمره خواهد داشت، از جمله حرف شنوی دانش آموزان یکی از ثمرات صمیمیت است.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: صمیمیت باعث نشود که دانش آموزان سوء استفاده کنند، بنابراین مبلغین باید اعتدال در صمیمیت را هم رعایت کنند.

مدرس کارگاه آموزش مهارتهای تبلیغ افزود: در شهرستان آستارا حدوداً ۲۰ مدرسه ابتدایی و متوسطه اول وجود دارد که متأسفانه بدون مبلّغ هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته تا چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha