شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
اسماعیل زارعی کوشا

حوزه/ استاندار کردستان با اشاره به حوادث اخیر در کشور و استان گفت: امروز شاهد هستیم که جای جلاد و شهید تغییر کرده و اگر به جایگاه شهدا و یادمان‌های دوران دفاع مقدس توجه نکنیم، بعید نیست که در آینده باید پاسخگوی این باشیم که چرا در مقابل صدام و رژیم بعثی ایستادگی کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا شب گذشته در دومین جلسه ستاد راهیان نور که در سالن شهدای گمنام برگزار شد، اظهار داشت: میزبانی دانش آموزان و زائران از یادمان‌های دفاع مقدس وظیفه معنوی بزرگی است و باید نقش استان را در دوران دفاع مقدس زنده نگه داریم.

وی اضافه کرد: اگر در نقش میزبانی خوب عمل نکنیم تحت شعاع قرار خواهیم گرفت، لذا وظیفه معنوی نهادهای فرهنگی است که رشادت‌ها، سختی‌ها و فداکاری‌های مردم منطقه را زنده نگه دارند.

زارعی کوشا با اشاره به دیدار با استاندار حلبچه، بیان کرد: رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم کردستان و شهرستان سروآباد در کمک به بمباران شیمیایی در حلبچه ستودنی است و ما باید حافظ این میراث معنوی و رشادت‌ها باشیم.

استاندار کردستان تأکید کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات در احیای راهیان نور نقش دارند و نباید یک نهاد را متولی راهیان نور دانست.

زارعی کوشا در ادامه اظهار کرد: به هر میزانی که از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم و در ثبت میراث‌های معنوی اهتمام نداشته باشیم، به مرور زمان احتمال دارد که حقایق تغییر کند و توسط دشمن به صورت وارونه نشان داده شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور و استان گفت: امروز شاهد هستیم که جای جلاد و شهید تغییر کرده و اگر به جایگاه شهدا و یادمان‌های دوران دفاع مقدس توجه نکنیم، بعید نیست که در آینده باید پاسخگوی این باشیم که چرا در مقابل صدام و رژیم بعثی ایستادگی کردیم.

زارعی کوشا عنوان کرد: در طول تاریخ و در صد سال گذشته در استان، اسطورهای بزرگی وجود داشته‌اند که مردم ما آنها را نمی‌شناسند، بنابراین می‌توان با تهیه فیلم‌های فاخر و نوشتن کتاب این اسطوره‌ها را به مردم بشناسانیم.

استاندار کردستان یادآوری کرد: باید نام و یاد رشادت پیشمرگان مسلمان کُرد و شهدایی که در کمال گمنامی در کردستان مجاهدت کردند، در اردوهای راهیان نور به دانش آموزان و زائرین و مردم کشور به خوبی معرفی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha