دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
خوراسگان- حجت الاسلام طالب پور

حوزه / کارشناس مسائل سیاسی بهترین راهکار در شرایط فعلی را جهاد تبیین دانست و گفت: وظیفه ما تحقق جهاد تبیین و حرکت در این مسیر است، این اغتشاشات نشان داد که ما به یک کار فرهنگی قوی نیازمندیم و جهاد تبیین را باید از خانواده شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب‌پور کارشناس مسائل سیاسی، صبح امروز در نشست سیاسی-بصیرتی در جمع کارکنان، اساتید و طلاب سطح ۲ مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، ضمن اشاره به وقایع سال‌های ۵۷ و ۵۸، اظهار داشت: با مرور تاریخ ۴۳ ساله انقلاب پی می‌بریم که راهبرد ثابت استکبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، ایجاد اختلافات داخلی، ناامنی و درگیری بوده است، چرا که ما بیشترین درگیری‌ها و ترورها را در دو سال اول انقلاب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گروه‌ها مانند، کوموله، دموکرات، خلق عرب، خلق آذربایجان، خلق بلوچ و منافقین در آن سال‌ها در ایران فعال بودند، گفت: فتنه ۷۸ مهمترین درگیری در دهه ۶۰ و ۷۰ بود که دشمن توانست بسیار پیشروی کند و افراد زیادی را با خود همراه سازد.

وی با بیان اینکه اغتشاشات در ایران چیز جدیدی نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا راه رسیدن به اهداف خود در ایران را علاوه بر جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و فرهنگی، درگیری‌های داخلی می‌داند، تا از این طریق بتواند ایران را تضعیف کند.

کارشناس مسائل سیاسی، علل اغتشاش‌های اخیر را به دو بخش تقسیم کرد و یادآور شد: اغتشاش‌های اخیر بیشتر جنبه فرهنگی و اجتماعی داشت که در آن از مسئله حجاب سوء استفاده شد و می توان آن را به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول بخش داخلی است که متاسفانه با مرگ خانم امینی جناح‌هایی در ایران با ایراد بیانیه و موضع گیری‌های خود، درگیری‌ها را در کشور کلید زدند و روزهای اول به صورت تجمع و تحصن و شعارهای پراکنده اغتشاش‌ها شروع شد، اما در بخش دوم که توسط خارجی‌ها کلید خورد، اغتشاش‌ها به سوی درگیری پیش رفت.

وی تصریح کرد: دشمن از قبل برای آبان و آذرماه ایران برنامه‌هایی را طراحی کرده بود، اما متاسفانه با توجه به مسئله خانم امینی و اغتشاش‌های پیش آمده، از این فرصت استفاده کرد و نقشه‌های خود را در مهر ماه در ایران پیاده کرد.

وی در تبیین علت شروع فتنه داخلی، مطرح کرد: شروع فتنه داخلی به بهانه حجاب بود، اما در اصل هدف از آن تقابل جناح‌ها با پیشرفت‌های دولت جدید در خدمت رسانی به مردم بود و دقیقا زمانی که قراردادهای مهم نفتی و گازی، پیوستن به شانگهای و مقدمات توافق هسته‌ای فراهم شده بود، اغتشاش‌ها آغاز شد تا شاید مانع پیشرفت دولت و نظام شوند.

حجت الاسلام طالب پور با اشاره به اهداف آمریکا در جهان، گفت: طبق سند امنیت ملی ایالات متحده، آمریکا برای اینکه بتواند بر کل دنیا مسلط شود باید ۳ مانع، روسیه، چین و ایران را از پیش روی خود بردارد.

وی تصریح کرد: روسیه به دنبال بازیابی قدرت جهانی خود است، لذا با جنگ اوکراین او را از رسیدن به اهدافش باز می‌دارند، چین به دنبال یافتن قدرت جهانی است، لذا او را با تحریم‌ها مهار می‌کنند و سومین مانع بر سر راه اهداف آمریکا، ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: ایران از آن جهت که در منطقه غرب آسیا به دنبال تفکر سازی و ملت سازی است، خطر و چالش جدی‌تری برای آنها به حساب می‌آید و لذا مشکل آنها با ایران امنیتی و اعتقادی است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مهار ایران برنامه‌های متفاوتی را در پیش گرفته است، یادآور شد: اولین برنامه آنها مذاکره است و لذا تلاش می‌کنند با طولانی کردن مذاکره و اقدامات اولیه ناچیز، ملت ایران را سرگرم کنند، اما راهکار بعدی آنها در برابر ایران، ایجاد اختلافات قومیتی و بحث‌های مذهبی است و لذا از درگیری‌های داخلی در ایران حمایت می‌کنند.

وی علت مدارا با اغتشاشگران را این چنین بیان کرد: بسیاری از افرادی که در این اغتشاش‌ها دستگیر شدند، افراد کم سن و بی‌اطلاع بودند که تحت تأثیر فضای مجازی، رسانه‌ها و تحریک بیگانگان دست به چنین اقداماتی زده بودند، لذا شیوه برخورد در این اغتشاشات مدارا بود تا عوامل اصلی و لیدرهای خارجی و داخلی شناسایی شوند و خوشبختانه تا کنون ۹۰ درصد لیدرهای اصلی شناسایی و دستگیر شدند.

حجت الاسلام طالب‌پور بهترین راهکار در شرایط فعلی را جهاد تبیین دانست و گفت: وظیفه ما تحقق جهاد تبیین و حرکت در این مسیر است، این اغتشاشات نشان داد که ما به یک کار فرهنگی قوی نیازمندیم و جهاد تبیین را باید از خانواده شروع کنیم.

وی تصریح کرد: برای جهاد تبیین و ارتباط با نوجوانان و جوانان نیازمندیم که توانمند شویم و هنر ارتباط با این نسل را بیاموزیم، امروز باید بدانیم که طبق گفته رهبر معظم انقلاب، حوزه باید انقلابی باشد و چنانچه انقلابی نباشد سیلی خواهد خورد، بنابراین در کنار خوب درس خواندن، باید در تبلیغ و تبیین قدرتمند ظاهر شویم.

گفتنی است در پایان این نشست بیانیه محکومیت جنایات تروریستی و اغتشاشات اخیر قرائت و طومار آن توسط طلاب، اساتید و کادر مؤسسه امضاء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha