پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
فاطمه نظیر

 حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری المپیاد ادبیات عرب ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران استان یزد برای اولین بار در کشور خبر داد.

فاطمه نظیر معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب خواهران طلبه به مطالعه تحقیق و ایجاد فرصت های مناسب برای اعتلای علمی آنان در سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفته شد المپیاد علمی ادبیات عرب را به صورت سالیانه برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با طراحی مسابقات علمی گام دیگری در بهبود وضعیت آموزشی طلاب و مدارس علمیه خواهران استان یزد برداشت.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد خواستار همیاری و همگرایی معاونت های آموزش و همکاران در مدارس شد.

خانم نظیر از دیگر اهداف طرح المپیاد علمی ادبیات عرب در استان یزد را ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه، رقابت سازنده بین طلاب مدارس علمیه، دستیابی به اطلاعات عینی و واقعی از سطح علمی و کیفیت آموزشی مدارس و تحصیل اطلاعات به منظور شناخت عوامل مؤثر در کیفیت آموزش و کشف استعدادهای برتر و هدایت آنان در مسیر رشد و شکوفایی برشمرد.

وی مخاطبین این طرح را تمام بانوان طلبه در حال تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی از سطح دو (کارشناسی) تا سطح سه (ارشد) و سطح ۴ (دکترا) بیان کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار کرد: امروز چهارشنبه تمام علاقه مندان به شرکت در المپیاد مرحله مدرسه‌ای به سئوالات طراحی شده از سوی مدارس پاسخ دادند و با معرفی نفرات برتر از هر مدرسه مرحله استانی در ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

خانم نظیر، عناوین دروس المپیاد ادبیات عرب را شامل درسنامه علم صرف، صرف متوسطه و نحو متوسطه ویژه سطح دو و نیز برای سطح سه کتاب الجدول فی اعراب القرآن و صرفه و بیانه اثر محمود صافی بیان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha