شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر / اختتامیه ششمین دوره مسابقات علمی حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین های ششمین المپیاد حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ششمین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این مراسم در سخنانی به تبیین رموز موفقیت طلاب و لزوم آشنایی آنان با مقوله زمان شناسی پرداختند و گفتند: شما طلاب و فضلای حوزه امروزه پرچمداران جبهه حق علیه باطل هستید و کار زیاد است، طالب علم باید با همت بلند، راه را بشناسد و آن را بشناساند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: فقر و جهل و ظلم در هر جامعه‌ای باشد آن جامعه را به نابودی می‌کشد و باید مراقبت جدی در این موارد صورت گیرد

ایشان با بیان اینکه چراغ هدایت ما قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است که باید بیشتر از این‌ها معرفی شوند افزودند: امروز روزی است که باید بتوانیم اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه مردم ستون اصلی کشور هستند گفتند: امروز باید به فکر معیشت مردم بود و مشکلات آن‌ها را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه المپیاد علمی حوزه‌های علمیه در چهار حوزه دانشی و ۱۳ مقطع برگزار شد گفت: ۲۳۷۵ نفر از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند و ۲۷۵ نفر هم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: استان قم با ۱۳۰ نفر برگزیده در رتبه اول و استان‌های تهران و چهارمحال بختیاری در رده‌های بعدی از نظر تعداد افراد راه یافته به مرحله نهایی قرار دارند.

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم از نفرات برتر این مسابقات علمی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha