پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت:امروز که جهاد تبیین، نیاز فوری و قطعی شناخته می‌شود، باید گفت متاسفانه رکن مهمی از ساختار فرهنگی شهرستان، یعنی اداره تبلیغات اسلامی بیش از یکسال است که تعطیل مانده است و هیچ کسی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) شهر خمیر برگزار شد، اظهار داشت: تلاقی دو بهار، یعنی عید نوروز و عید رمضان یک فرصت بزرگ برای تقویت نشاط درونی و بیرونی است.

وی افزود: خوش به سعادت کسانی که از این ماه که به فرموده رسول خدا(ص)، نفس‌ کشیدن در آن تسبیح و خواب در آن عبادت است، به خوبی استفاده می‌کنند و به ذکر الله مشغول هستند.

امام جمعه شهرستان خمیر بیان کرد: ماه مبارک رمضان، همان فرصت ممتاز خداوند برای ایجاد ورع در بندگان است.

حجت‌الاسلام صالحی، به رسم هر ساله رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال نو در نامگذاری شعار سال اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، ترسیم خط و مشی کشور را در قالب یک نام گذاری مشخص می‌کنند و امسال نیز با عنایت به سنت سال‌های گذشته، مسئله اقتصاد را مورد توجه قرار دادند و به طور ویژه، مهار تورم و رشد تولید را سرفصل فعالیت‌های ارکان موثر در این مسیر معرفی کردند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که عوامل بیرونی در کنار مسائل درونی، مثل تولید به صورت هدفمند مورد توجه تصمیم گیران کشور قرارگیرند، نمی‌توان امید داشت که اقتصاد کشور رشد و آرامش لازم را داشته باشد.

امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: مدیریت‌های درونی کشور که از مهمترین علل تاثیر در این عرصه هستند، باید قبل از هر چیز باور کنند که علاوه بر تحریم و عوامل جهانی تورم، ساختار درونی نیز عیوب عمیق و ریشه‌ای دارد که اتکاء به ارز خارجی چالشی‌ترین مشکل آن است.

حجت‌الاسلام صالحی تأکید کرد: بازار و به طور کلی تورم را فقط با مدیریت برنامه محور تولید، می‌توان سامان دهی کرد.

وی تصریح کرد: معیشت مردم محور اصلی شعار سال است و باید مسئولان همه برنامه ریزی‌های اقتصادی را در دو مسیر مهار تورم و رشد تولید قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمیر در بخش دیگر، اصلاح ساختار اداری شهرستان خمیر را از ضروریات دانست و با بیان اینکه حوزه فرهنگی نیز از این نکته مستثناء نیست، گفت: امروز که جهاد تبیین، نیاز فوری و قطعی شناخته می‌شود، باید گفت متاسفانه رکن مهمی از ساختار فرهنگی شهرستان، یعنی اداره تبلیغات اسلامی بیش از یکسال است که تعطیل مانده است و هیچ کسی پاسخگو نیست.

وی اعلام کرد: بنده بارها پیگیری کردم و ضرورت وجود این مجموعه را برای مسئولان شرح داده‌ام، اما تا کنون نتیجه‌ای نگرفته‌ام، بنابراین ای کاش مسئولان امر بدانند که با تعطیلی این اداره در شهرستان، بسیاری از امور فرهنگی، دینی و انقلابی به کلی قفل شده و امیدواریم در تصمیم گیری‌ها، ظرافت‌ها وسرعت روند کار لحاظ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha