یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
اصغر عباسقلی‌زاده

حوزه/ فرمانده سپاه عاشورا به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی، روز هنر انقلاب و بسیج هنرمندان را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی، روز هنر انقلاب و بسیج هنرمندان آورده است:

هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. (حضرت امام خمینی «رحمةالله علیه»)

۲۰ فروردین یادآور عروج هنرمند دلسوخته شهید سید مرتضی آوینی است. یادآور رشادت هنرمندان شهیدی از جنس شجاعت و برخاسته از متن مردم است که در راستای اعتلای انقلاب فرهنگی ما و رساندن پیام حقیقی انقلاب اسلامی در جبهه های عشق و پایمردی تا پای شهادت از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی در تعالی فرهنگی مردمی و اشاعه هنر ناب اسلامی، سندی درخشان و گواهی روشن بر فرهنگ و تمدن سترگ ایرانی در جامعه جهانی است و بدون شک، زبان هنر به عنوان رساترین و قوی ترین ابزار، نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و انتقال این انقلاب داشته است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چه حکیمانه فرموده اند؛ «هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست» و اعتلای بیش از پیش انقلاب اسلامی همواره نیازمند هنر بوده و هست. هنری که ودیعه و موهبت الهی بوده، هنرمند را با صیقل روحش به تعالی معنوی می رساند و جامعه را سیراب هنر و معرفت می کند.

هنرمند انقلابی در راه انتقال پیام انقلاب اسلامی به آحاد ملت ها، همواره پیشتاز و ممتاز بوده و با انگشت اشاره ولیّ، عاشقانه و عالمانه، آثار فاخر و ارزشمندی را در گسترانیدن ارزش های انقلابی و احکام اسلامی به منصه ظهور می رساند.

اینجانب فرا رسیدن ۲۰ فروردین روز بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی را به تمامی هنرمندان فرهیخته استان تبریک و تهنیت عرض نموده و با تأسّی از فرمایشات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) که امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری فرموده اند، انتظار می رود با زبان ماهرانه هنر، در تحقق فرمان اقتصادی سال، یار و یاور مسئولان مرتبط محترم باشیم.

امید واثق دارم، امسال که به نام و یاد ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی مزیّن شده است، در مراحل مختلف برگزاری کنگره ملی شهدای استان، شاهد تولیدات هنری فاخر و ماندگاری از هنرمندان عزیز استان، باشیم.

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب (س) نبود سرّ نی در نینوا می ماند اگر زینب (س) نبود

اصغر عباسقلی‌زاده
فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha