یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
نشست صمیمی جمعی از هنرمندان با نماینده ولی فقیه در بوشهر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تمام مصلاهای استان بوشهر برای برنامه های هنری در اختیار هنرمندان قرار می گیرد تا از ابن ظرفیت برای ارائه کارها و محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز به مناسبت هفته هنر اسلامی در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان استان بوشهر، اظهار داشت: نشست پژوهشی علمی درباره شناخت دشمن و راهبرد مقابله با آن در حوزه هنری استان بوشهر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مشکلات عدم مدیریت اقتصاد در حوزه هنر در استان بوشهر، افزود: بخشی از این مشکلات به نبود اعتبارات، عدم جذب اعتبارات ممکن، عدم هماهنگی و عدم شناخت ظرفیت های اعتباری استان مانند مناطق صنعتی برمی گردد.

وی با تأکید بر شناخت ظرفیت های اعتباری برای حمایت از هنر در استان بوشهر، بیان داشت: تاثیرگذاری هنر فوق العاده است و ما باید در حمایت از کارهای هنری حساسیت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر استفاده دستگاه ها از ظرفیت هنرمندان استانی در برنامه های فرهنگی سطح استان، گفت: در کنار هر کار هنری باید یک مغز اقتصاد هنری هم وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تکید بر معرفی یک روز به عنوان روز هنر استان بوشهر، ادامه داد: صندوق حمایت از هنر در استان بوشهر تشکیل شود تا بخشی از مشکلات زندگی هنرمندان حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تشکیل جلسات علمی و دانشی برای کارهای هنری، گفت: نقد باعث رشد انسان می شود.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان باید جمع آوری و حفظ شود، بیان کرد: حوزه هنری استان آرشیو محصولات هنرمندان استان بوشهر و زندگی نامه های آنها را جمع آوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: کتاب تصانیف العلما شامل تمامی کتاب های علما بوشهری از زمان ابن نوح سیرافی از تمام کتابخانه های ایران و حوزه های اسلامی جمع آوری شده و در آینده ای نزدیک رونمایی می شود.

وی با تأکید براینکه نگذاریم شناسنامه هنری استان خاک بخورد، گفت: تمام مصلاهای استان بوشهر برای برنامه های هنری در اختیار هنرمندان قرار می گیرد تا از ابن ظرفیت نیز استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ضعف دیپلماسی عمومی هنری در استان بوشهر در طول تاریخ، بیان کرد: به طور مثال باباطاهر و فایز هر دو دوبیتی سرا هستند اما مردم ایران، باباطاهر را بیشتر از فایز می شناسند در حالی که اشعار فایز قوی تر است.

وی با بیان اینکه همه باید برای حل مشکلات هنر در استان بوشهر تلاش کنند، افزود: بوشهر یکی از غنی ترین استان های ایران در حوزه اعتبارات است، اما سهم هنر کم است در حالی که باید سهم هنر، ورزش و فرهنگ بیشتر از این باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: اگر به ورزش، هنر و فرهنگ نپردازیم استان بوشهر دچار چالش های جدی خواهد شد، بنابراین باید از بخش ها و نهادهای هنری به طور ویژه حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری عنوان کرد: ثروت استان بوشهر به نفت و گاز نیست بلکه ثروتش به بزرگانی چون شما و امثال شما در تاریخ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha