پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خانم زهرا شفیعی معاون اموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، امروزه کودکان و نوجوانان و جوانان ما شاکله اندیشه و دیدگاه‌های خود را از معلمان و اساتید خود می‌آموزند و مسیر زندگی آنها به دست این عزیزان رقم خواهد خورد، به همین دلیل است که در نظامات دینی ما و در ساختار فرهنگی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران همواره معلمان و اساتید جایگاهی خاص و ویژه داشته و مورد توجه واقع هستند.

زهرا شفیعی، سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان به مناسبت روز گرامیداشت مقام معلم گفت: در دین اسلام مسئله تعلیم و تربیت از مهمترین ارکان جامعه است که اهمیت ویژه‌ای در تعالیم دینی داشته و همواره مورد توجه بزرگان دین بوده است. از این رو شغل شریف و مهم معلمی در اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته است و مقامی شامخ برای معلمان در جامعه اسلامی وجود دارد.

وی ابراز کرد: بر همین مبنا است که در جمهوری اسلامی پس از شهادت یکی از بزرگترین علمای معاصر و شخصیت‌های مهم در اندیشه سازی و شاگرد پروری در مکتب تشیع و مبانی انقلاب اسلامی، یعنی معلم شهید انقلاب اسلامی آیت الله مرتضی مطهری، دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم نام گرفته است تا همگان بدانند جایگاه معلم در نظام مقدس اسلامی و ساختار جامعه اسلامی در چه سطح و رده‌ای از اهمیت قرار گرفته است.

شفیعی تصریح کرد: قطعا برکسی جایگاه و منزلت معلم و ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت پوشیده نیست و همگان می‌دانند بدون ایثار و فداکاری مستمر معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه هرگز جامعه به رشد و تعالی نخواهد رسید و همه نیازمند این عزیزان برای شکل گیری آینده کشور و عبور از موانع پیش‌رو در عرصه زندگی فردی و اجتماعی هستیم.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ادامه داد: شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری بدون شک یکی از معلمان بزرگ انقلاب اسلامی است که نیم قرن عمر خود را در مسیر تعلیم و تربیت نفوس و اندیشه‌های جوانان این مرز و بوم به کار گرفت و نقشی مهم در پیروزی‌های انقلاب اسلامی داشته است، منافقین کوردل نیز با آگاهی از نقش آفرینی و جایگاه این معلم بزرگ و اثرگذار انقلاب اسلامی دست به ترور ایشان و به شهادت رساندن ایشان زدند تا مانع گسترش فعالیت های این شهید مجتهد والا مقام بشوند و همین موضوع نیز تبیین گر جایگاه مهم معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه در جامعه است.

وی گفت: امروزه کودکان و نوجوانان و جوانان ما شاکله اندیشه و دیدگاه‌های خود را از معلمان و اساتید خود می‌آموزند و مسیر زندگی آنها به دست این عزیزان رقم خواهد خورد، به همین دلیل است که در نظامات دینی ما و در ساختار فرهنگی اجتماعی جمهوری اسلامی ایران همواره معلمان و اساتید جایگاهی خاص و ویژه داشته و مورد توجه واقع هستند.

شفیعی تصریح کرد: قطعا اساتید حوزه‌های علمیه از جمله معلمانی هستند که در کنار تعلیم دروس و علوم و معارف دینی نقشی بسیار مهم در تعلیم و تربیت شاگردانی مهذب، دارای محاسن اخلاقی و اهل خودسازی و جهاد با نفس دارند، از این رو توجه به ظرفیت ها و توانمندی های اساتید حوزه‌های علمیه در کنار نیازها و دغدغه های این عزیزان همواره در دستور کار مسئولان و مدیران حوزه‌های علمیه بوده است و البته ایثار و فداکاری ایشان قابل محاسبه نیست و لازم است همه مسؤولان و تصمیم گیران حوزه‌های علمیه با برنامه ریزی دقیق و تلاش وافر درصدد رفع دغدغه‌های مختلف اساتید حوزه علمیه برآیند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره معلم شهید انقلاب، آیت الله دکتر مرتضی مطهری، فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم و استاد را گرامیداشته و برای همه معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه آرزوی توفیق روز افزون در سایه الطاف الهی و عنایات خاصه حضرت ولیعصر (عج) کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha