جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
فتاح

حوزه/ رسانه‌های عبری گفتند که موشک مافوق صوت جدید رونمایی شده توسط ایران پیامی برای اسرائیل است و می‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی تل‌آویو را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رسانه‌های عبری گفتند که موشک مافوق صوت جدید رونمایی شده توسط ایران پیامی برای اسرائیل است و می‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی تل‌آویو را هدف قرار دهد.

روزنامه "یدعوت احارنوت" گفت: موشک جدید موسوم به «فتاح» به گفته تهران، قادر است با سرعتی ۱۴ برابر سریعتر از سرعت صوت یا حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و برد پروازی آن تا ۱۴۰۰ کیلومتر است.

این روزنامه ادامه داد: در گزارشی که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفته شده بود که این موشک قادر است از سامانه‌های موشکی ضد بالستیک آمریکا و رژیم صهیونیستی عبور کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که "موشک های مافوق صوت موشک هایی هستند که می توانند حداقل پنج برابر سرعت صوت حرکت کنند، یعنی سرعت فوق العاده ای همراه با قابلیت های ناوبری پیشرفته که رهگیری موشک ها را بسیار دشوار می کند.

این روزنامه عبری اشاره کرد: رونمایی موشک جدید ایرانی در شرایطی صورت می گیرد که تنش های فزاینده بین اسرائیل و ایران به دنبال حرکت ایران به سمت انرژی هسته ای به وجود آمده است.

روزنامه معاریو به نوبه خود، رونمایی موشک بالستیک مافوق صوت جدید ایران را پیامی ضمنی به اسرائیل دانست که با توجه به تهدیدات فزاینده اسرائیل برای بمباران تأسیسات هسته ای ایران انجام گرفت.

این روزنامه یادآور شد: رونمایی موشک «فتاح» پس از آن صورت گرفت که ایران در پایان ماه گذشته نسل چهارم موشک بالستیک «خرمشهر» را با نام «خیبر» رونمایی کرد.

روزنامه معاریو افزود: خیبر موشکی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و کلاهک به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم است که از ویژگی های بارز موشک مورد بحث، سیستم هدایت و کنترل در حین پرواز است. استفاده از این سامانه و موتورهای هدایت در کلاهک منجر به کنترل موشک و اصلاح مسیر کلاهک در خارج از جو می شود. این ویژگی نشان دهنده مصونیت کامل موشک از حملات جنگ الکترونیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha