یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: سبک مبارزاتی امام جواد (ع) الگوی مبارزه معنوی و انقلابی در دوره معاصر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر شامگاه یکشنبه در مراسم شهادت امام جواد(ع) در مسجد شنبدی بوشهر اظهار داشت: سبک مبارزاتی امام جواد(ع) الگوی مبارزه معنوی و انقلابی در دوره معاصر است

وی بیان کرد: مأمون عباسی پیچیده‌ترین دشمن امامت اهلبیت بود، شخصیتی با مذهبی مبهم که هم نشانه‌هایی ایجاد کرد تا مردم گمان کنند که شیعه است و هم گرایش به معتزله و پشتیبانی حکومتی او از عقاید معتزله، دوری او از مذهب تشیع را نشان می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امام جواد علیه السلام، ۱۷ سال امامت کردند و عمده دوران امامت ایشان یعنی ۱۵ سال مصادف با حکومت مأمون عباسی بود. مأمون مناظره‌های علمی و عقیدتی سنگین برای امام رضا و امام جواد علیهماالسلام به وجود آورد تا باعث شکست و در نهایت سقوط مذهب تشیع شود.

حجت الاسلام خدری اظهار کرد: امام جواد علیه السلام با توجه به اهداف طاغوت عباسی در دو جبهه «سیاسی» و «فکری و فرهنگی» مبارزه خود را متناسب با این دو جبهه پیش می‌بٌرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به درس بزرگ این امام ابراز داشت: درس بزرگ امام جواد(ع) این است که هنگام رویارویی با قدرت‌های منافق و ریاکار، باید هوشیاری و بصیرت خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: مبارزه امام جواد(ع) یک مبارزه روشنگرانه و از جنس جهاد تبیین بود که برای عموم مردم، بصیرت افزا بود و فهم و آگاهی مردم را ارتقاء می‌داد؛ این سبک از مبارزه، میراث گرانبهایی است که از ائمه معصومین به ما رسیده و در دوره حاضر باید از این سبک مبارزاتی در مقابل دشمنان به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha