شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
مولانا تطہیر زیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین تطهیر حسین زیدی گفت: عزاداران در دسته ها و موکب ها به برپایی نماز جماعت اهمیت دهند. مبادا عزاداران تمام شب را مشغول عزاداری باشند و فردا که وقت نماز صبح شود در خواب بمانند و نمازشان قضا شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین تطهیر حسین زیدی ضمن ایراد خطبه نماز جمعهدر مسجد حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور گفت: عزاداران در دسته ها و موکب ها به برپایی نماز جماعت اهمیت دهند. به نام های مقدسی که روی لباس ها نوشته شده احترام گذاشته شود و نام های خدا، پیامبر اکرم و امامان را بدون وضو لمس نکنند.

وی اظهار داشت: جلسات عزای حسینی در حقیقت تربیت گاه بی نظیری است و عزادار باید به نکات تربیتی آن توجه کند. عزادار در حقیقت به عشق امام حسین (ع) اسماء را بر لباس خود می نویسد اما وقتی بدون وضو به آن دست می زند، در کنار هتک حرمت مرتکب گناه نیز می شود. اینجا است که ائمه از عدم علم و آگاهی ما ناراحت می شوند که عزاداران و محبان آنها احکام دین را نمی دانند.

حجت الاسلام تطهیر حسین زیدی تصریح کرد: مؤمن عاقل است. باید احکام خدا را درک کند تا عزای حسینی، به عنوان یک عبادت واقعی قرار گیرد. روز عاشورا یکی از اصحاب امام در کربلا به محضر امام حسین (ع) آمد و گفت: وقت نماز فرا رسیده است. سیدالشهدا (ع) فرمودند: تو نماز را یاد کردی، خداوند تو را از نمازگزاران و متذکران روز قیامت قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جماعت، تاکید کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا نماز را با جماعت خواندند در حالی که می توانستند فرادی هم بخوانند. مبادا عزاداران تمام شب را مشغول عزاداری باشند و فردا که وقت نماز صبح شود در خواب بمانند و نمازشان قضا شود. این نشانه غفلت از نماز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha