شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نقده

حوزه/ امام جمعه نقده به تفاوت‌های خبرنگاری در غرب و ایران اشاره کرد و گفت: خبرنگاری که در غرب است با خبرنگاری که در نظام اسلامی است فرق می‌کند، خبرنگاران غربی در جهت منافع نظام سرمایه داری قلم می‌زنند، حال آنکه رسالت یک خبرنگار ایرانی تبیین حقیقت و قلم زدن برای آگاهی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در دیدار با جمعی از اهالی رسانه که در دفتر امام جمعه نقده برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، با بیان این که تشکیل نظام اسلامی آرزوی تمام انبیا و اولیا بود، گفت: باید همه در جهت تقویت نظام اسلامی قدم برداریم و هر چیزی که باعث تضعیف نظام اسلامی شود حرام است، در این راستا نیز خبرنگاران و اهالی رسانه رسالت خطیری دارند.

امام جمعه نقده به تفاوت‌های خبرنگاری در غرب و ایران اشاره کرد و گفت: خبرنگاری در غرب با خبرنگاری که در نظام اسلامی است فرق می‌کند؛ خبرنگاران غربی در جهت منافع نظام سرمایه داری قلم می‌زنند، حال آنکه رسالت یک خبرنگار ایرانی تبیین حقیقت و قلم زدن برای آگاهی جامعه است.

وی ادامه داد: خبرنگاران قبل از انتشار خبر و مطالب خود به منافع جمهوری اسلامی توجه داشته باشد و در این عرصه داشتن نیت الهی و تقویت اسلام و انقلاب بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام فصیح‌نیا با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش به‌سزایی در فضای مدیریت افکار عمومی دارند، یادآور شد: فضای مجازی در مدیریت افکار عمومی نقش اساسی دارد و لذا رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند، اگر من رهبر نبودم مسئولیت فضای مجازی را قبول می‌کردم و این مسئله اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: خبرنگار باید به روز باشد و نباید در کانال‌های خبری به انتشار اخبار سوخته و غیر قابل مفید بپردازد، لازم است کانال‌های خبری و فضای مجازی شهرستان یک اتاق فکر تشکیل دهند و به نفع انقلاب و شهر پوشش خبری دهند.

امام جمعه نقده بیان کرد: هر خبری که می‌نویسید فردای قیامت باید جوابگو باشید، فلذا کار اصحاب رسانه بسیار سخت و حساس است.

در پایان این جلسه اصحاب رسانه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha