دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
سید سجاد موسوی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: ما هر چقدر که در راستای معرفت افزایی در پیاده روی اربعین کار کنیم در واقع در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان اهل بیت(ع) گام برداشته ایم.

حجت الاسلام سیدمحمدسجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: با شاخصه های دنیای مدرن و به ویژه پیام های القایی از سوی مکتب مادی غرب، طبیعی است که پدیده ای همچون پیاده روی اربعین حسینی، یک مساله عجیب جلوه کند؛ پدیده ای که میلیون ها نفر در آن به عشق سید و سالار شهیدان، رنج و سختی راه را بر خویشتن تحمل می کنند و در مقابل ده ها هزار نفر دیگر نیز در طول مسیر زائران و به خصوص نجف و کربلا و دیگر شهرهای مذهبی عراق به خاطر رضای خدا و به برکت ولایت و محبت امام حسین(ع) به هر طریقی که می توانند از زائران پیاده حضرت خون خدا پذیرایی به عمل آورده و در این مسیر یکی از زیباترین احسان ها و ایثارها را به نمایش می گذارند.

وی افزود: از این حیث به نظر می رسد که پیاده روی اربعین حسینی، پدیده ای است که در جهان مدرن نشان دهنده بروز و ظهور قدرت ناب تشیع است که حتی فراتر از مذهب ما، در گستره ی جهانی فراتر از دین و نژاد و زبان، به نمایش بزرگ وحدت آزادی خواهان و حق طلبان عالم تبدیل شده است.

وی گفت: همان طور که همه می دانیم نهضت حسینی به اسلام و شیعه عزت بخشید و باعث احیای ارزش های الهی شد و امروز هم هر جا که پیام امام حسین(ع) منتشر شده، منجر به تحول و پویایی در میان مسلمین و شیعیان شده است.

این استاد حوزه ادامه داد: از سوی دیگر، پیاده روی اربعین در واقع نشانه تجلی حرکت مؤمنین و مسلمین علیه سکولاریسم فلسفی است، ضمن آن که از بین برنده تلاش های دشمنان در مسیر اسلام هراسی است که در سال های اخیر به ویژه با قدرت گیری پدیده شوم داعش، نمود قابل توجهی داشته است.

وی بیان داشت: از این منظر، در راستای مقابله با اسلام هراسی ما می توانیم بیشترین بهره برداری را از اربعین داشته باشیم، کما این که در بحث دفاع از حرم اهل بیت(ع) و تقویت جبهه مقاومت اسلامی، نام و یاد سیدالشهدا(ع) مایه بسیاری از برکات و دستاوردهای عظیم بوده و همچنان این تأثیرگذاری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع این که دشمن از پدیده اربعین می هراسد و در رسانه هایش به بایکوت شدید خبری و رسانه ای آن می پردازد، نشان می دهد که پیاده روی اربعین تا چه حد در دنیای معاصر منشأ تحولات و برکات به نفع جبهه حق شده و جریان باطل را دچار انفعال و استیصال کرده است.

حجت الاسلام موسوی همچنین گفت: برخلاف خواست و تلاش دشمنان اسلام و شیعه، امسال بیش از ۲۵ میلیون نفر در پیاده روی اربعین به صورت کاملاً خودجوش حضور پیدا کردند و این رویکرد عظیم مردمی بسیار ارزشمند است، کما این که هیچ دولتی توان اداره و پذیرایی این حجم عظیم از جمعیت ندارد و این مساله در دنیا بی سابقه است که خود مردم از زائران سیدالشهدا(ع) در این مقیاس به بهترین شکل ممکن پذیرایی می کنند.

وی افزود: واقعیت آن است که مخاطب امام حسین (ع)، مخاطب جهانی است و دربرگیری این حادثه چنان است که رسانه های غربی و آمریکایی علیرغم خواست خود نمی توانند آن را کتمان کنند و لذا سال به سال بشریت بیشتر از قبل، گرایش به امام حسین(ع) پیدا می کند و این مهم همانا خواست پروردگار متعال است که محبت و عشق به سیدالشهدا(ع) خاموش شدنی نیست و بلکه در مسیر ظهور ولی عصر(عج) فروزان تر و مشتعل تر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha