جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: اگر دفاع مقدس نبود ایران تجزیه و تحت سیطره بیگانگان بود، اما شهدای ما حماسه‌ای آفریدند که واقعا هر گوشه آن را نگاه می‌کنیم درس آموز است و این را باید حفظ و به نسل جدید انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، اظهار داشت: دفاع مقدس در تاریخ ایران، اسلام و منطقه، یک حماسه کم نظیر است؛ در تمامی ابعادی که این حماسه آسمانی داشت چه در عرصه فرهنگی و معنویت و چه در عرصه تجهیزات و تکنولوژی دفاع و مدیریت و ستاد عملیات میدانی و نیز در عرصه پشتیبانی و لجستیک که عمومی شد و نیز در عرصه نیروی انسانی و عملیات‌های متعدد و متفاوت با تمامی ساختارهای عملیاتی و دفاعی و نظامی جهان کم نظیر بود.

امام جمعه بوشهر افزود: دفاع مقدس شکوهی بود که اگر نگوییم بی‌نظیر اما کم نظیر بود و کسانی که تاریخ دفاع در جهان را مشاهده و مطالعه کردند به عظمت دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهاجم گسترده جهان استکبار کاملا پی ببرند.

وی بیان کرد: دشمنان در این اندیشه بودند که انقلاب اسلامی زلزله‌ای در کل جغرافیای جهان و تاریخ ایجاد خواهد کرد، آنها می‌دانستند انقلاب اسلامی یک انقلاب تحولی بر اساس مبانی دینی و مکتب اهل بیت(ع) می‌باشد و با تمامی اندیشه‌های جهان استکبار در تضاد است، به همین خاطر گفتند کار این انقلاب را باید یکسره کرد و نگذارند این انقلاب شکل بگیرد و رشد کند، لذا رژیم بعث عراق که همیشه مترصد غلبه بر ایران بود را تحریک کردند، منافقین و گروه‌های داخلی را هم فعال کردند، اما با هدایت و راهنمایی امام راحل و فرماندهان و یاری مردم یک حماسه همگانی ایجاد شد.

به گفته امام جمعه بوشهر هر روز از دفاع مقدس که طی کردیم به توان دانش و مدیریتی و توان ابزاری و عملیاتی ما افزوده می‌شد و گذشته از اینکه دشمن پیروز نشد؛ ما در تمام عرصه‌های دفاعی دارای یک شاخصه شدیم که کاملا موفقیت دفاعی و نظامی بر دشمنان پیدا کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: آنها مجبور شدند عقب نشینی کنند؛ این حماسه یک حماسه جامع و جاویدان است و خود آن یک کتب و درس و دانشگاه و مدرسه است و اگر دفاع مقدس نبود ایران تجزیه و تحت سیطره بیگانگان بود، اما شهدای ما حماسه‌ای آفریدند که واقعا هر گوشه آن را نگاه می‌کنیم درس آموز است و این را باید حفظ و به نسل جدید انتقال دهیم، تا نسل جدید هویت دفاعی و هویتی خود را درک کند، به همین خاطر حفظ و نشر آموزه‌های دفاع مقدس کمتر از دفاع مقدس نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان از جنگ سخت ناامید شدند و به دنبال جنگ نرم هستند، اظهار کرد: در مقابل تهاجم فرهنگی، دفاع فرهنگی باید کرد و این یکی از مصداق جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: در این رابطه به جامعه شناسی و روان شناسی مخاطب به خوبی توجه شود و به شکل هنرمندانه ارائه شود. رویکرد بزرگ در مدارس و در تمامی سطوح، دانشگاه و حوزه و فضاهای عمومی توجه بر همین مسئله باشد.

وی با تأکید بر حضور فعالانه در فضای مجازی ابراز کرد: تولید محتوای خوبی در این فضا صورت گیرد و برنامه‌ها طوری باشد که بر نوجوان و جوان تأثیر گذاشته شود که این قشر را از تهاجم، تحریف و تهاجم فرهنگی نجات دهد و آن را به حماسه آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس متمایل کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مکتب دفاع مقدس، گفت: یکی از افرادی که از این مکتب دفاع مقدس بیرون آمد شهید سلیمانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه دفاع مقدس در عرصه آموزش و تربیت بسیار موثر است، یادآور شد: هدف اصلی، حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس است، ایجاد معماری و مهندسی شخصیت مخاطبین ما به‌ویژه نوجوان و جوان بر اساس فرهنگ دفاع مقدس بسیار مهم است و هدف ما باید در برگزاری مراسمات همین موضوع باشد که این قشر در مدرسه دفاع مقدس تربیت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید کوشش شود دفاع مقدس به داخل مدرسه، دانشگاه، حوزه، بازار و فضاهای عمومی برده شود، همچنین از ظرفیت عاطفی شهدا برای جذب نوجوانان و جوانان استفاده کنیم، چرا که این قشر عاطفی است و دل پاکی دارد و در اربعین بسیاری از این قشر به نیابت از شهدا به پیاده‌روی اربعین آمدند، اگر قشر نوجوان و جوان با شهدا پیوند بخورند بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha