پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/ فرمانده قرارگاه عاشورای شمالغرب کشور گفت: با رهبری و تدابیر و هوشمندی فرمانده کل قوا در تله‌های دشمن نمی‌افتیم اما در مقابل تحرکات دشمن انعطاف نخواهیم داشت و اگر خطایی از دشمن سر بزند، بی‌تردید حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد. چنان که دیدید نتانیاهو بعد از تهدید احمقانه‌اش گام به گام با افتضاح عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، گردهمایی روحانیون و طلاب تبریز با حضور سردار جلیل بابازاده فرمانده قرارگاه عاشورای شمالغرب کشور در مدرسه علمیه تاریخی طالبیۀ این شهر برگزار شد.

در این نشست سردار بابازاده با اشاره به حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: در مقطعی از تاریخ پدران و شهدای ما در حسرت باز شدن راه کربلا بودند، امروز حماسۀ میلیونی در مسیر کربلا اتفاق می‌افتد و میلیونها انسان در گرمای سوزان عراق و از دشت مهران و شلمچه و از مرز تمرچین تا نجف و کربلا راه می‌سپارند و با امنیت کامل به گونه‌ای که حتی یک مورد ناامنی روی نمی‌دهد، سفر حماسی و معنوی اربعین را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ماه ربیع‌الاول به گفته علمای بزرگوار ماه سرور و شادمانی ائمه اطهار(ع) و مومنین است، افزود: شکل‌گیری فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس در گفتمان حوزه‌های علمیه ریشه دارد. برای شناخت یک فکر و گفتمان باید ریشه‌ها و منشأ آن را شناخت و در شناخت دفاع مقدس پیداست که از تفکر و گفتمان حوزۀ علمیه برآمده است.

بابازاده افزود: چنانکه اندیشه سرنگونی رژیم ستمشاهی نیز از حوزه‌های علمیه و به رهبری یک عالم و مرجع تقلید در این کشور شکوفا شد و گسترش یافت.

وی گفت: زمانی در این کشور افراد یا گروه های متعددی به دنبال سرنگونی رژیم ستم شاهی بودند اما یا عدۀ لازم را نداشتند یا در مسیر و هدف انحراف داشتند و یا از اخلاص لازم برخوردار نبودند، ولی امام بزرگوار (ره) اراده کردند و نصرت خداوند را جلب کردند، و توانستند در مسیر و با هدف روشن و الهی مردم را نیز با خود همراه کنند و با خلوص کامل حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را آغاز کرده و به پیروزی رساندند.

فرمانده قرارگاه عاشورای شمالغرب کشور ادامه داد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی (ره) فرمود: این مردم به نفس پاک و اخلاص امام (ره) علاقه پیدا کردند، چنان که در شرایط سخت انقلاب و جنگ بچه‌ها با سرود و شعار میگفتند؛ تمام عمر من، فدای یک لحظه عمر امام.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد انجام کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ توسط یک افسر اطلاعاتی امریکا که با یک چمدان پول وارد ایران شد و دولت مصدق را سرنگون کرد، گفت: در جریان انقلاب اسلامی هم ژنرال هایزر از آمریکا به صورت غیرقانونی وارد ایران شد تا اقدام مشابهی با کودتای ۲۸ مرداد انجام دهد،اما محبت و عشق و علاقۀ مردم به امام خمینی (ره) چنان بود که ژنرال هایزر سرشکسته و مایوس از ایران فرار کرد و توطئه‌ها انقلاب را متوقف نکرد.

بابازاده ادامه داد: هایزر گفت من به ایران آمدم اما دیدم امکان هیچ اقدامی وجود ندارد. او با سرتیپ ربیعی (فرمانده نیروی هوایی وقت)جلسه‌ای میگذارد و بعد از جلسه وقتی خارج میشود میگوید من دیدم در دیوارهای پادگان نوشته‌اند «یانکی برو گشمو، اینجا جای تو نیست» می‌گوید: من دیدم دیگر حتی در پادگان‌های نیروهای مسلح نیز جایی ندارم!

وی با تشریح موقعیت مهم ایران در جهان و غرب آسیا افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران که عضو ناتو بود از آن خارج شد در حالی که تمام سلاح‌ها و آموزشها و … بودند و هزاران نظامی آمریکایی در ایران بودند. از یک طرف هم اتحاد جماهیر شوروی به عنوان ابرقدرت شرق هم مرز با بود و حضور آمریکا را در بیخ گوش خود قبول نمی‌کرد. ایران موقعیت بسیار مهمی دارد.

فرمانده قرارگاه عاشورای شمالغرب کشور ادامه داد: بیشترین ساحل آبهای آزاد در خلیج فارس از آنِ ایران است. تنگه هرمز که ۱۳ الی ۱۷ کیلومتر عرض آن است و کشتی‌هایی با بار ۶۰۰ هزار تن به بالا از آن عبور و مرور دارند، در آن زمان حداقل ۶۰،۷۰ درصد انرژی جهان از اینجا تامین می‌شد ولی الان با لوله کشی و بعضی کارها در حد ۴۰ الی ۵۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند. بدیهی بود که آمریکا به هیچ وجه نمی‌خواست ایران را از دست بدهد.

وی ادامه داد: به همین جهت با تداوم وقتی توطئه‌هایش، استعداد ارتش خود را ۱۱۰ هزار نفر افزچد تا به عنوان نیرو های واکنش سریع در مقابل برخی حرکت ها جوابگو باشند، ناوگان پنجم را اضافه کرد (هر ناو ۵۰۰۰ هزار نفر نیرو دارد)، اتحاد جماهیر شوروی علیرغم به رغم اینکه از خروج آمریکا از ایران خوشحال بود، زمانی که دید حرف امام «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» است و امام فرمود که: «آمریکا از شوروی، شوروی از آمریکا و انگلیس از هر دو بدتر» از ایران مایوس شد.

سردار بابازاده با تشریح شرایط خاص ایران در اوایل پیروزی انقلاب گفت: دو هفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چالش در مرز ها شروع شد ولی به دلیل اینکه مراعات مسائل روحی مردم را بکنند این مسائل را بیان نکردند.

وی افزود: در خوزستان، مهران، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در اولین فرصت گروه‌های ضدانقلاب و وابستگان اجانب شروع به حرکت کردند و دو استان را درگیر جنگ داخلی کردند و در ادامه با مسائل قومی، مذهبی، خلق عرب، خلق ترکمن، خلق مسلمان و انواع اقسام مسائل از جمله ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای و تحرکات تجزیه‌طلبانه خواستند انقلاب را درگیر کنند، میگفتند اگر این انقلاب جان بگیرد یک گفتمان جدیدی در دنیا به وجود خواهد آورد و هم منافع بلوک غرب و هم منافع بلوک شرق را تحدید میکند و این به وضوح خطر است.

فرمانده قرارگاه عاشورای شمالغرب کشور ادامه داد: بعد از تصرف لانۀ جاسوسی (سفارت آمریکا) و دستیابی ما به مدارک و اسناد محرمانه و سرّی از عمق توطئه‌های امریکا آگاه‌تر شدیم. آمریکا با یاس از شکست انقلاب، عملیات نظامی مستقیم علیه ایران را ترتیب داد که دلتا نام داشت اما با عنایت الهی با شکست خفت‌بار رو برو شد.

وی خاطرنشان کرد: اما باز هم آمریکا دست بردار نبود و کودتای نقاب را از پایگاه شهید نوژه طراحی کرد که آن هم با شکست رو برو شد و بعد از این اتفاقات، جنگ همه جانبه‌ای را علیه ایران در شهریور ۱۳۵۹ آغاز کردند. جالب است بدانید که در آن زمان سیاستمداران ما دوران سربازی را از ۲۴ ماه به ۱۲ ماه کاهش دادند، استعداد ارتشمان که ۵۰۰ هزار نفر بود ۲۵۰ هزار نفر تغییر دادند، ۷ قرارداد هواپیما با آمریکا را لغو کردند، خرید تعدادی زیردریایی از آلمان را لغو کردند.

بابازاده افزود: رژیم صدام می‌گفت؛ عملیاتی را شروع میکنیم پرشدت و کم مدت با جنگ روانی شروع میشود تا دل مردم خالی شود و در مرز با توپخانه تمام مقاومت را می‌شکنیم و با علمیات هوایی تمام ایران را با حجم عظیمی از ناامنی مواجه می‌کنیم و در عرض یک هفته در ایران حضور می‌یابیم. صدام مصاحبه کرد و گفت من یک هفته دیگر در تهران مصاحبه میکنم!.

وی با اشاره به تغییر سریع معادلات در جهان، افول قدرت آمریکا و جبهه استکبار و قوی‌تر شدن ایران و نقشه‌های غرب در مشغول کردن روسیه و چین با مسائل اوکراین و تایوان، دست به توطئه‌های پیچیدۀ دشمنان در مرزهای شمالی ایران درحوزه قفقاز و سرزمین‌هایی که با عهدنامه‌های گلستان و ترکمانچای از ایران جدا شده‌اند، زدند.

فرمانده قرارگاه عاشورای شمالغرب کشور افزود: رژیم صهیونیستی در مرز شمالی ما مثل آذربایجان، ارمنستان و نخجوان در حال انجام اقدامات پیچیده‌ای است و حوادث متعددی را در این منطقه پیش آورده‌، ولی حوادث و مسائل پیچیده با هوشمندی فرمانده معظم کل قوا و بصیرت ملت ایران برای ما روشن است. چنان که رهبر معظم انقلاب در مواجهه با اتفاقات قره‌باغ مواضع روشن و قاطعی را بیان و مسیر را مشخص کردند.

وی با تشریح وضعیت ژئوپلتیک و مرزی منطقه گفت: اقداماتی که از سوی ایران در جنگ اول قره‌باغ برای حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان که در آن زمان مورد تجاوز قرار گرفته بود، نباید فراموش شود. امروز برخی مواضع ایران را به حمایت از ارمنستان نسبت می‌دهند که کاملا دروغ است. ما از منافع و امنیت ملی خودمان حمایت می‌کنیم. ما ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با ارمنستان داریم و این مرز یکی از مسیرهای ارتباط ایران با جهان است که اگر مسدود یا محدود شود، منافع و امنیت ملی ما آسیب می‌بیند و ما این اجازه را به کسی نمی‌دهیم.

وی با اظهار تاسف از واگذاری مناطقی از ایران به ترکیه در زمان رضاخان که مسیر دستیابی ترکیه به نخجوان و قفقاز است، گفت: اکنون به دنبال گسترش ناتو از این مسیر در جوار ایران به قفقاز و دریای خزر و تکمیل کمربند امنیتی ناتو به دور ایران و روسیه هستند و ادعای دولت باکو برای ایجاد مسیر ارتباطی با نخجوان از طریق ارمنستان، ادعایی نادرست و برای فریب افکار عمومی است و محتوای دالان ادعایی مذکور در واقع برهم زدن مرزها و ژئوپلتیک منطقه به نفع ناتو و بیگانگان است.

وی ادامه داد: اگر چه از دولت باکو به ما گفته‌اند که چشمداشتی به مرزها نداریم، اما بر اساس عملکرد آنها ما اطمینان نداریم و با هوشیاری کامل و ابزارهای پیشرفته بر منطقه نظارت داریم و رصد می‌کنیم. اما مردم جمهوری آذربایجان را دوست خود و سرمایۀ بزرگی برای اسلام می‌دانیم.

بابازاده افزود: فرمان فرمانده معظم کل قوا صریح است و ۱۰۰ درصد برای ما قابل اقدام است. بنا بر این هرگونه حرکتی از طرف آنها بر خلاف فرمان فرمانده معظم کل قوا انجام بگیرد، قطعا مقابل آنها ایستادگی خواهیم کرد و این موضوع را به صورت‌های متعدد تمرین کرده‌ایم؛ رزمایش‌های ما منحصر به ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیست، بلکه برای دفاع از ملت ایران و امنیت و منافع ملی است.

فرمانده قرارگاه عاشورا و رزمنده و جانباز دفاع مقدس در پایان سخنان خود در مورد توان نظامی و آرایش و آمایش موشکی کشورمان و تمام شدن زمان «بزن و در رو» گفت؛ ما از هرگونه آمادگی برخورداریم و با رهبری و تدابیر و هوشمندی فرمانده کل قوا در تله‌های دشمن نمی‌افتیم اما در مقابل تحرکات دشمن انعطاف نخواهیم داشت و اگر خطایی از دشمن سر بزند، بی‌تردید حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد. چنان که دیدید نتانیاهو بعد از تهدید احمقانه‌اش گام به گام با افتضاح عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: نیروهای انقلاب محکم و سرشار از امید و اطمینان به پیروزی باشند و این وعدۀ الهی است که ((إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم)) ما باید با حول و قوه الهی باید به دین خدا با صدق نیت مثل شهیدان کمک کنیم تا خداوند هم نصرتش را به ما نازل کند. البته باید بدانیم که در این مسائل و مسائل دیگر جهاد تبیین را به معنای درست آن انجام بدهیم که حضرت آقا فرمودند «جهاد تبیین فریضه فوری و ضروری است»، چنان که دشمن لحظه‌ای از تبلیغات شیطانی و گمراه کننده دست برنمی‌دارد، ما هم نباید لحظه‌ای از جهاد تبیین دست برنداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha